رئیس شورای عالی نظام پزشکی از شهادت بیش از ۲۰۰ نفر از کادر درمان در ایام کرونا خبر داد.

کرونا جان ۲۰۰ نفر از مدافعان سلامت را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، در مراسم روایت طبیبانه فتح که در موزه دفاع مقدس برگزار شد، مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه خاطرات زیادی از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و مقاطع سرنوشت ساز کشور مانند پاندمی کرونا در این زمان داریم، افزود: شاهد حماسه‌ها و تراژدی‌های زیادی بوده و هستیم.

وی با اشاره به اینکه تخصص بنده به گونه‌ای نبود که در جبهه جراحی انجام دهم، ادامه داد: فداکاری‌های عجیبی در دوران دفاع مقدس می‌دیدیم و شاهد حماسه‌های زیادی بودیم. من آخرین روز خدمت را در پادگان آموزشی ارتش در قصر فیروزه می‌گذراندم و عازم محل مأموریت در پایگاه ششم شکاری بوشهر بودم که جنگ آغاز شد. من در پایگاه شاهد فداکاری‌های عجیبی از خلبانان جان بر کف نیروی هوایی ارتش بودم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی، آثار به جا مانده از فرهنگ ایثار و فداکاری در دوران دفاع مقدس را موجب تداوم انقلاب و حیات نظام علیرغم همه تهدیدهای خارجی و ناکارآمدی‌ها و نارسایی‌های داخلی تا این زمان دانست و افزود: ملت ما و فرزندانش در نیروهای نظامی و کادرهای مختلف پزشکی توانستند از شرف و ناموس این ملت دفاع کنند و اگر ایران هنوز سرپا ایستاده به دلیل آگاهی، اتحاد و فرهنگ عمیقی است که مردم دارند.

معین با بیان اینکه تا کنون در حدود ۲۰۰ شهید مدافع سلامت از پزشکان و پرستاران و کادرهای درمانی به علت کرونا داشته‌ایم، تصریح کرد: جامعه بزرگ پزشکی ایران به عهد و پیمانی که با خدای خود بسته است با اعتقاد و ایمان راسخ و با ازخودگذشتگی و ایثار برای دفاع از سلامت رزمندگان در جبهه‌های جنگ تحمیلی و نیز در بحران کرونا وفای عهد نموده و قربانیان زیادی را تقدیم کرده است.

وی گفت: جامعه پزشکی و پرستاری بیش از چهار هزار شهید در دفاع مقدس داشت و اکنون هم به رغم انتقاد به نوع نگاه غیر علمی، سیاست‌های متناقض و ضعف مدیریت بحران در کشور، همچون گذشته در صف اول دفاع از سلامت مردم در همه گیری کرونا ایستاده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید