دولت دونالد ترامپ برای حذف نام سودان از لیست تروریسم برای عادی‌سازی روابط میان خارطوم و تل‌آویو آماده می‌شود.

آمریکا نام سودان را از لیست تروریسم حذف می کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از چهار منبع که از طرح وزارت خارجه آمریکا اطلاع دارند، نوشت، قرار است نام سودان طی چند هفته آتی از لیست تروریسم حذف شود.

سودان از سال ۱۹۹۳ در لیست تروریسم قرار دارد و به همین دلیل از دریافت کمک‌های بین المللی که می‌تواند به ثبات دولت جدید کمک کند، محروم است.

در این گزارش آمده است، این مسئله راه را برای سودان جهت عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی مثل توافق‌های صلح امارات و بحرین هموار خواهد کرد. توافق کامل میان رژیم صهیونیستی و سودان تا زمانی که خارطوم در لیست تروریسم قرار دارد، دشوار و حتی محال است.

مسئولان هشدار داده‌اند که تصمیم نهایی درباره حذف نام سودان از لیست تروریسم باید با توافق کاخ سفید انجام شود اما پیش‌بینی نمی‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا منتظر تصمیم کنگره بماند.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی روابط خود را با سودان در فوریه گسترش داد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در فوریه با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی در اوگاندا دیدار کرد؛ دیداری که گفته می‌شود امارات ترتیب داده بود. بعد از چند روز  سودان به هواپیماهای تجاری رژیم صهیونیستی اجازه پرواز در حریم هوایی‌اش را داد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اختیار حذف سودان از لیست تروریسم بدون موافقت کنگره را دارد.

ترامپ ۱۵ سپتامبر اعلام کرد پنج کشور برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کنند. مسئولان اعلام کردند یکی از این کشورها سودان است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید