رئیس جمهوری چین در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد بار دیگر بر حمایت از چند جانبه گرایی تاکید کرد.

چین بر حمایت از چندجانبه گرایی تاکید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد بار دیگر بر حمایت از چند جانبه گرایی تاکید کرد.

  شی در این دیدار که چهارشنبه شب به صورت ویدیویی برگزار شد از جامعه جهانی خواست تا حمایت خود را از چند جانبه گرایی و پایبندی به منشور سازمان ملل متحد بیشتر کنند.

وی افزود: چین به عنوان عضوی دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد قاطعانه از کار سازمان ملل و نقش اصلی آن در امور بین الملل از جمله مبارزه با کووید ۱۹ حمایت می کند.

رییس جمهوری چین گفت: در جهان، فقط یک سیستم یعنی سیستم بین المللی سازمان ملل متحد و فقط یک مجموعه قوانین یعنی هنجارهای اساسی روابط بین الملل بر اساس منشور سازمان ملل وجود دارد.

وی با یاداوری اینکه یک جانبه گرایی و سلطه طلبی مورد پسند نیست و مطمئناً رد خواهد شد گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید نقش سازوکار امنیت جمعی و اعضای دائمی شورای امنیت هم نقشی مثال زدنی ایفا کنند.

شی تصریح کرد: چین به دسترسی و مقرون به صرفه بودن واکسن کرونا در کشورهای در حال توسعه کمک خواهد کرد.

او با بیان اینکه بیماری همه گیر کرونا مشکلات و عدم تطابق در سیستم حاکمیت جهانی را بزرگتر کرده است گفت: با این وجود همه طرفها باید به جای اینکه آن را خراب کنند و یکی دیگر را تنظیم کنند، به چگونگی بهبود آن بیندیشند.

شی افزود: چین به طور قاطعانه از سیستم سازمان ملل در تقویت همکاری های بین المللی در پیشگیری و مهار کرونا پشتیبانی می کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید