عرشی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در موج جدید کرونا احتمال ابتلای جوانان بیشتر است و مرگ و میرهای موج جدید کرونا در کشور بیشتر است.

مرگ و میر در موج جدید کرونا بیشتر است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ابتلای بیشتر جوانان در موج جدید بیماری کرونا عنوان کرد رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در جوانان کمتر از سالمندان است.

آقای عرشی افزود: باید توجه داشت که جوانان ناقلان کرونا هستند و در موارد بسیاری بیماری در آن‌ها بدون علامت یا خفیف بروز می‌کند و احتمال انتقال بیماری به میانسلان و سالمندان خانواده وجود دارد و نگرانی ما از این است که در هفته‌های آینده ابتلای افراد با سنین بالا به کرونا بیشتر شود و آمار مرگ و میر در سنین بالا افزایش پیدا کند.

عرشی درباره جهش ویروس کرونا در ایران و افزایش قدرت سرایت بیماری در موج‌های جدید گفت: بررسی جهش ویروس کرونا در کانون‌های آلودگی کرونا در ایران مانند قم انجام و نمونه‌هایی به دانشگاه علوم پزشکی تهران و انستیتو پاستور ارسال شده است که نتایج آن در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد و به طور کلی بنابر مطالعات جهانی قدرت سرایت ویروس افزایش پیدا کرده است.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره افزایش مرگ و میرهای موج جدید کرونا در کشور اظهار کرد: این وضع از حدود یک ماه قبل قابل پیش بینی بود چرا که علی رغم هشدارها شاهد سفرهای بین شهری و کاهش استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم و در بسیاری از استان‌ها پیک جدید بیماری داریم.

عرشی با بیان اینکه استان تهران و قم پیک نگران کننده‌ای داشته اند، گفت: مرگ و میر موج جدید کرونا در کشور ۲ هفته آینده خود را نشان خواهد داد و تعداد فوتی‌های کرونایی افزایش پیدا خواهد کرد، این مدت زمان برای ما بسیار مهم است، زیرا موج جدید بیماری یک ماه طول می‌کشد و اگر ۲ هفته آینده خوب مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک افزایش پیدا کند، می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم و کادر بهداشت و درمان تا شروع موج بعدی کرونا در آبان ماه فرصت استراحت پیدا می‌کنند و می‌توانیم برای مهار بیماری آمادگی لازم را داشته باشیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید