نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت فقط ۷ درصد در بخش مسکن سرمایه گذاری کرده است، حدود ۱۳میلیون حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد.

 ۶ میلیون مستأجر در کشور داریم/ رشد قیمت مسکن به ۲۰۰ در رسید

به گزارش سلام نو به نقل از خانه ملت، موافقان کلیات طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن دلایل خود را در موافقت با آن جهت جلوگیری از لجام‌گسیختگی بازار مسکن و رشد ۲۰۰ درصدی منازل مسکونی مطرح کردند.

علی‌اصغر خانی در جریان رسیدگی به کلیات طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن در موافقت با آن گفت: این طرح با حضور تمام مسئولان ذیربط از دستگاه‌های مربوطه به مدت ۵۰ ساعت مفید در کمیسیون عمران بررسی شده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه فولاد و آهن‌آلات به حوزه مسکن مربوط هستند که باید تعیین تکلیف شوند، عنوان کرد: دولت در سال ۹۸، ۷ درصد در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کرد و شورای پول و اعتبار ۲۰ تا ۲۵ درصد به آن اختصاص داده است لذا در کمیسیون عمران رقمی اضافه نشده تا مورد مخالفت شورای نگهبان واقع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطر نشان کرد: حدود ۱۳میلیون حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد که باید مشکل مسکن آنها حل شود.

سارا فلاحی به عنوان موافق دوم کلیات این طرح دو فوریتی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی که لازمه ایجاد امید برای مردم است، گفت: ۶ میلیون مستأجر در کشور وجود دارد و ۳.۵ میلیون منزل روستایی غیرمقام که نیاز به رسیدگی دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لجام‌گسیختگی بازار مسکن خاطر نشان کرد: نباید در تصویب طرح‌های کمک‌کننده به این موضوع تعلل کرد.

مجتبی یوسفی نیز به عنوان آخرین موافق کلیات طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن با بیان اینکه مشکلات اساسی مردم در حوزه اقتصادی باید برطرف شود، گفت: اصلی‌ترین مشکل معیشتی مردم تأمین مسکن است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصدی قیمت مسکن اظهار داشت: این طرح به مدت دو ماه در کمیسیون عمران با کمک مجموعه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و قرار است تحولی در حوزه تأمین مسکن ایجاد کند.

وی افزود: در این طرح متولی اصلی مسکن در حوزه ساخت، تسهیلات، نظارت و قیمت‌گذاری تعیین می‌شود، همچنین به زمین‌های بایر، معاملات مکرر و خانه‌های لوکس نیز مالیات تعلق می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به وجود ۵.۴ میلیون خانه روستایی که ۳.۵ میلیون آن نیاز به تعمیر دارد و در معرض تخریب است، خاطر نشان کرد: ۱۲ میلیون جوان در شرف ازدواج داریم که ۲.۵ میلیون نفر آن بالای ۳۴ سال سن دارند چرا که هنوز موفق به تأمین مسکن نشده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید