شرکت هندی «دکتر ردی» می‌گوید می‌توان کارآزمایی مرحله نهایی واکسن روسی کرونا را در چند هفته آینده شروع کند.

هند واکسن روسی کرونا را آزمایش می کند
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، شرکت هندی «دکتر ردی» می‌گوید می‌توان کارآزمایی مرحله نهایی واکسن روسی کرونا را در چند هفته آینده شروع کند.

 به گزارش رویترز کارآزمایی‌های بالینی واکسن روسی بالقوه کرونا به نام «اسپوتنیک- V» در هند با جلب ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ شرکت‌کننده و در چندین بیمارستان دولتی و خصوص در سراسر این کشور انجام خواهد شد.

دیپاک ساپرا، مدیر عامل خدمات دارویی در شرکت دکتر ردی می‌گوید: «ما در چند هفته آینده پس از گرفتن تاییدهای لازم از سازمان‌های ناظر در هند، گام اول در این باره را خواهیم برداشت.»

این کارآزمایی بخشی از توافق میان «بنیاد سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه» (RDIF) - حامی مالی واکسن اسپوتنیک V- و شرکت دکتر ردی است که بر اساس آن شرکت هندی کارآزمایی مرحله سوم این واکسن را در این کشور انجام خواهد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن و تایید شدن واکسن آن را در هند توزیع خواهد کرد. قرار است RDIF صد میلیون دوز واکسن را در اختیار شرکت هندی قرار دهد.

RDIF همچنین با تولیدکنندگان هندی برای تولید ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن در هند به توافق رسیده است. روسیه نخستین کشوری بود که به یک واکسن برای کروناویروس جدید مجوز داد.

هند با جمعیت بیش از ۱.۳ میلیاردی‌اش، از لحاظ شمار موارد عفونت کووید-۱۹ پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد. هند چند هفته است که بالاترین میزان افزایش روزانه در شمار عفونت‌ها را گزارش می‌کند و روز سه‌شنبه اول مهر شمار کل موارد به ۵.۶ میلیون مورد رسید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید