سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز از فوت ۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کرونا در البرز به مرز هشدار رسید / مرگ ۱۲ بیمار در یک روز

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمد فتحی در اولین نشست خود با اصحاب رسانه بعد از انتصاب سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به آخرین وضعیت کووید ۱۹ در استان، گفت: در پیک سوم شیوع کرونا، البرز در وضعیت هشدار جدی قرار دارد که در این شرایط مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی حائز اهمیت است.

وی افزود: در خصوص بحث کرونا و اجرای دستورالعمل‌های استانی، تابع تصمیمات اصلی ستاد ملی کرونا هستیم که بر مبنای آن باید محدودیت ها اعمال شود.  

فتحی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تاثیر برگزاری برنامه ها و تجمعاتی همچون انتخابات دور دوم مجلس، مراسم هیات ها در دهه محرم، بازگشایی زودهنگام مدارس و تجمعات و مراسمات مناسبتی، علت اصلی شیوع بیماری کرونا را در عدم مشارکت مردم و رعایت نکردن پروتکل ها و مسافرت های غیر ضروری دانست.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد این مراسم و برنامه ها با رعایت دستورالعمل ها بود اما موضوعی که مهم است، پنهان بودن بیماری در روزهای نخست بیماری و انتقال این ویروس در ناقلین خواهد بود چرا که بیماری در همان ابتدا علائم مشخص ندارد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی تمام مراکز درمانی با ۱۰۰درصد امکانات در آمادگی کامل قرار دارند و در این ارتباط به جز جراحی فوری و اورژانس، عمل جراحی انتخابی بیماران، بعد از پیک سوم، انجام می شود.  

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در پاسخ به سوال دیگر ایلنا به آخرین آمار بیماران  کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۵ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۴۸ نفر از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی افزود: مجموع کل  موارد بستری شامل بیماران قطعی، محتمل و مشکوک به کرونا از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز  ۱۷ هزارو ۲۹۳ نفر  گزارش شده است.

فتحی با بیان اینکه در حال حاضر  تعداد ۵۹۰ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد، ابتلای ۲۸۵ نفر به بیماری  کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

فتحی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۵ هزار و ۵۹۱ نفر  از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در ارتباط با سوال پایانی خبرنگار ایلنا با موضوع تایید حکم شهادت کادر درمانی استان گفت: طی هفته گذشته، جلسه و دیداری با رییس بنیاد شهید و امور جانبازان استان برگزار شد و در این جلسه ۷ پرونده از مدافعان سلامت و کادر درمانی ارائه شد.

وی افزود: مقرر شد طبق آیین نامه ابلاغی پرونده این تعداد به وزارت بهداشت و درمان و بنیاد شهید معرفی شود ولی در حال حاضر حکم شهادت ۴ مدافع سلامت البرز تایید شده است و نتیجه سایر پرونده ها بعدا اعلام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید