طبق تصویب کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، میزان سن کاندیداهای ریاست جمهوری در طرح اصلاح انتخابات ۴۵ تا ۷۰ سال تعیین شد.

سن پیشنهادی ۴۵ تا ۷۰ سال برای کاندیداهای ریاست جمهوری

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و از طراحان طرح اصلاح قانون انتخابات در گفتگو با تسنیم، در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: این طرح هم اکنون در جلسه کمیسیون در حال بررسی نهایی است و سپس برای ارسال به هیئت رییسه، اصلاح و جمع بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه، عصر امروز طرح اصلاح قانون انتخابات تقدیم هیئت رییسه مجلس می‌شود، در پاسخ به این سوال که واکنش کمیسیون به انتقاد متخصصان و کارشناسان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات چه بود، تصریح کرد: ما این طرح را با توجه به نظراتی که منتقدین داشتند، مجددا بررسی و برخی اصلاحات را اعمال کردیم.

ابوترابی در پاسخ به این سوال که مثلا درباره سن کاندیداها که منتقدین زیادی داشت چه اصلاحی صورت گرفته است، گفت: این مورد را بررسی کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که حداقل سن 45 و حداکثر 70 برای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری لازم است.

وی در پاسخ به این سوال که مبنای علمی عدد 45 و 70 برای ریاست جمهوری مباحث فیزئولوژیک، روانشناختی یا تجربی بوده یا مسائل دیگر، گفت: مبنای ما تصمیم و رای کمیسیون بود که مورد تصویب قرار گرفت.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید