محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس توضیحاتی درباره تحویل خودروی «دناپلاس» به نمایندگان داد و بیان کرد این خودروها وسیله رفاهی نیست.

توضیح مجلس درباره دلیل تحویل «دناپلاس» به نمایندگان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران،درباره تحویل خودروی«دنا پلاس» به نمایندگان، با بیان اینکه اینکه خودروهای تولید داخل در اختیار نمایندگان قرار گیرد تازگی ندارد و در همه ادوار مجلس نیز سابقه داشته است،اظهار داشت: ۱۸۰ نفر از همکاران ما در مجلس یازدهم سابقه نمایندگی نداشتند از این رو خودروی مناسبی برای سرکشی به حوزه های انتخابیه در اختیارشان نیست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: کسانی که مسئولیت های پایین تری دارند خودروهای متنوعی در اختیار دارند و این رویه در گذشته وجود داشته و اما تنها فرق آن این بود که قبلا به نام نمایندگان شماره گذاری می شد، اما این دوره به نام مجلس شماره گذاری شده است و امکان واگذاری ندارد.

فرهنگی تاکید کرد: هر چند بعد از پایان دوره هم این خودروها به درد مجلس نمی خورد که بخواهد به مجلس برگردد به دلیل آنکه مستهلک می شود و قابل استفاده نیست.

وی تصریح کرد: این خودروها برای انجام وظایف نمایندگی در اختیار نمایندگان قرار می گیرد،بنابراین وسایل رفاهی نیست ضمن آنکه هم ترازان نمایندگان که وزرا هستند گاهی ده ها خودرو در اختیارشان است اما در مجلس چنین امکانی نیست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تاکید براینکه استانداران، فرمانداران و بخشداران امکانات وسیعی دارند،گفت: مجلس و اکثریت آن مصر هستند که حاشیه ها بر متن غلبه نکند زیرا حواشی ما را از کار باز می دارد.

فرهنگی افزود: برخی نمایندگان هم در اثر فضایی که ایجاد شده منصرف شدند اما مسلما این امر در کارکرد و کارآیی آنها تاثیر منفی دارد

وی تاکید کرد این انتظار نیز به جا است که مجلس ورود کند و موضوع خودرو را به سامان مشخصی برساند. نه آنکه نماینده وسیله کار نداشته باشد و نتواند وظایفش را انجام دهد.

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس همچنین درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس، گفت: در این جلسه موضوع ایجاد تحول در مجلس از سوی روسای کمیسیون ها، کارشناسان مرکز پژوهش ها و برخی همکاران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیسیون آئین نامه در این باره جمع بندی کند و تغییراتی را به وجود آورد که ما زیر بمباران طرح ها و لوایحی که برای مردم مفید نیست و تاثیری در شرایط زندگی مردم  هم ندارند، قرار نگیریم.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید