۴۱ سازمان و نهاد غیر دولتی کویتی از پارلمان این کشور خواستند تا عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی کند.

درخواست ۴۱ سازمان کویتی برای جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ۴۱ سازمان و نهاد غیر دولتی کویتی روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از پارلمان این کشور خواستند تا عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی کند.

 این بیانیه مشترک از سوی سازمان‌های غیردولتی کویت از جمله، «انجمن وکلا»، «جامعه معلمان» و «انجمن اقتصادی کویت» صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: ما در کنار ملت آزاده کویت از پارلمان و دولت می‌خواهیم تا فورا قانون جرم انگاری عادی سازی با دشمن صهیونیستی را تصویب کنند.

سازمان‌های امضا کننده این بیانیه، تأکید کردند، ما همه اشکال عادی سازی روابط با اسرائیل یا امضای هر گونه توافق صلح با آن رژیم را به هر دلیلی رد می‌کنیم.

سازمان‌های کویتی همچنین مخالفت خود را با تمامی تلاش‌ها، جهت کشاندن کویت به باتلاق سازش اعلام کردند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: موضع ما همچنان رد رژیم صهیونیستی  و به رسمیت نشناختن آن تا زمان آزادی فلسطین است.

این بیانیه با اشاره به دستور امیر کویت در ۶ ژوئن ۱۹۶۷ که تا به امروز لازم الاجرا است، تاکید کرده، بر اساس این فرمان، کویت در جنگ دفاعی با گروه‌های صهیونیستی در فلسطین اشغالی است.

پیش تر نیز ۴۱ نماینده از مجموع ۵۰ نماینده کویتی قاطعانه اعلام کردند که کشورشان همچنان به مساله فلسطین به عنوان مساله نخست امت اسلامی و عربی پایبند خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه پیش بینی کرد که کویت و حدود ۷ کشور به جمع کشورهایی که با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی امضا کرده‌اند، ملحق شوند.

وی مدعی شد که با شاهزاده «ناصر صباح الاحمد الصباح» و هیاتی از کویت ملاقات کرده و آن‌ها برای امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز علاقه کردند که به توافق عادی‌سازی بپیوندند.

 امارات و بحرین روز سه شنبه گذشته با وساطت آمریکا با رژیم اشغالگر اسرائیل توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند.  اقدامی که رهبری فلسطین آن را خیانت تاریخی و زدن خنجر از پشت به فلسطین ارزیابی کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید