آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با شبکه اشاعه‌ای ایران وضع کرد.

آمریکا ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت او تحریم‌های جدیدی علیه ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با شبکه اشاعه‌ای ایران وضع کرده‌ است.

ترامپ در این بیانیه گفت: «اینجانب امروز اقدامات جدیدی برای محدود کردن تلاش ایران در جهت دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای، موشکی و متعارف به کار گرفته‌ام.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اینجانب، فرمان اجرایی جدیدی برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران صادر کرده و تحریم‌های جدیدی علیه بیش از ۲۴ موسسه و فرد دخیل در حمایت از فعالیت‌های ایران در زمینه سلاح‌های هسته‌ای، موشکی و متعارف وضع کرده‌ام.»

او اضافه کرد: «امروز دولت من تحریم‌های جدیدی علیه ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با شبکه اشاعه‌ای ایران وضع کرده‌ام. این اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران، گروه صنعتی شهید همت و دو موسسه به دلیل نقششان در انتقال و اکتساب سلاح‌های متعارف را شامل می‌شود.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرستی از افراد و نهادهایی که به بهانه «مشارکت در فعالیت‌های ایران در زمینه تسلیحات متعارف» تحریم شده‌اند منتشر کرده است.

در فهرستی که وزارت خزانه‌داری منتشر کرده ۱۱ فرد از جمله «بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

بهانه‌های تحریمی ذکرشده برای این افراد ارتباط با شرکت ماموت دیزل، ارتباط با سازمان صنایع هوا و فضای ایران، ارتباط با گروه صنعتی ماموت، ارتباط با سازمان انرژی اتمی ایران و ارتباط با گروه صنعتی شهید همت ذکر شده است.

خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این ۲ نهاد (شرکت ماموت دیزل و گروه صنعتی ماموت) را هم تحریم کرده است. گروه صنعتی ماموت به دلیل ارتباط با گروه صنعتی شهید همت و شرکت ماموت دیزل به دلیل ارتباط با گروه صنعتی ماموت تحریم شده‌اند.

این نهاد آمریکایی علاوه بر این، اطلاعات مربوط به برخی از افرادی که از قبل در فهرست SDN خزانه‌داری آمریکا قرار داشته‌اند را هم به‌روزرسانی کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید