مراتب تأیید صحت انتخابات در کل حوزه‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به استانداری‌ها ابلاغ شد.

ابلاغ تایید نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس به استانداری‌ها

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ابلاغ مراتب تأیید صحت انتخابات در کل حوزه‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به استانداری‌ها خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی افزود: مراتب تأیید انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرکز حوزه‌های انتخابیه «لنجان»، «سمیرم»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره»، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون»، «زنجان و طارم»، «بیجار»، «کرمانشاه»، «اسلام آباد غرب و دالاهو» و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» به استانداری های ذیربط ابلاغ شد.

موسوی با تشکر از همه عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات خصوصاً استانداران و فرمانداران و بخشداران، روسا و اعضای ستادهای انتخابات استانها، کارشناسان انتخابات و فناوری و بازرسان که در برگزاری انتخابات نقش برجسته‌ای داشتند افزود: هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه، پس از تهیه صورتجلسه پایان انتخابات، نسبت به تنظیم و صدور اعتبارنامه ۱۰ منتخب حوزه‌های مذکور اقدام می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان نیز صبح امروز در این باره در توییتر نوشته بود که صحت انتخابات مرحله دوم در حوزه‌های دهگانه انتخابیه به تایید شورای نگهبان رسید و مراتب به وزارت کشور اعلام شد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۱۳۹۸ در ۵۵ هزار شعبه اخذ رای در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار شد تا ۲۹۰ نماینده مجلس راهی بهارستان شوند. میزان مشارکت در انتخابات ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر از ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ واجد شرایط و میزان مشارکت در این دوره بر اساس اعلام وزارت کشور ۴۲.۵۷ درصد بود.

دور دوم انتخابات براساس قانون و اعلام وزارت کشور قرار بود ۲۹ فروردین ماه امسال برگزار شود که شیوع ویروس کرونا این موضوع را هم مانند بسیاری دیگر از رویدادهای کشور تحت تاثیر قرار داد و آنرا به تعویق انداخت تا تکلیف ۱۰ حوزه انتخاباتی شامل «سمیرم» و «لنجان» استان اصفهان، «کرج، اشتهارد و فردیس» استان البرز، «دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره» استان ایلام، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» استان خوزستان، «زنجان و طارم» استان زنجان، «بیجار» استان کردستان، «کرمانشاه» و «اسلام‌آباد غرب و دالاهو» استان کرمانشاه و «کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان» استان گلستان روز ۲۱ شهریورماه اعلام شود.

با برگزاری انتخابات دور دوم مجلس،  بهزاد علیزاده در حوزه انتخابیه ایلام، دره شهر و آبدانان در استان ایلام با  ۳۱ هزار و ۲۸۷ رای،  علیرضا زندیان از حوزه انتخابیه بیجار در استان کردستان با کسب ۱۰ هزار و ۳۱۹ رای، مجتبی بخشی پور در حوزه انتخابی اسلام آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه با  ۳۱ هزار و ۲۲ رای، عبدالجواد ایری از حوزه انتخابی کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در استان گلستان با ۳۱ هزار و ۲۲۵ رای، مهدی باقری از حوزه انتخابیه طارم و زنجان در استان زنجان با ۱۴ هزار و ۹۶۴ و حسین رجایی ریزی از حوزه انتخابی لنجان در استان اصفهان با کسب ۱۴ هزار و ۱۲۷ رای و شبیب جویبری از حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون استان خوزستان با ۴۴ هزار و ۷۴۸ رای توانستند به دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی راه یابند.  

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید