سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی کنکور ۹۹ اطلاعیه ای صادر کرد.

اطلاعیه جدید درباره انتخاب رشته کنکور ۹۹

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) و همچنین زمان و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی برای متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تهیه و بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس www.sanjesh.org  قرار گرفته است و متقاضیان باید در زمان مقرر انتخاب رشته کنند.

متقاضیان بعد از ورود به درگاه سازمان، برای مشاهده کارنامه نتایج اولیه و تهیه پرینت آن لازم است از قسمت مربوطه به سه روش: الف- وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه؛ ب- شماره داوطلبی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد؛ ج- شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) و اطلاعیه‌های بعدی سازمان را مورد مطالعه قرار دهند.

زمان انتخاب رشته روز چهارشنبه ۲ مهرماه تا روز شنبه مورخ ۵ مهرماه است.

در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، حتما شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی امسال در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود.

در صورتی‌که در زمان ثبت‌نام، اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است با پرداخت مبلغ ۱۸۶ هزار ریال از طریق درگاه سازمان سنجش می‌توان نسبت به اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های مذکور اقدام کرد.

در صورتی‌که داوطلبان در کارنامه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی شده‌اند، در این مرحله با پرداخت هزینه مربوط به علاقه‌مندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها به مبلغ ۹۳ هزار ریال از طریق درگاه سازمان می‌توانند اعلام علاقه‌مندی خود را اعلام کنند.

سامانه انتخاب رشته مجازی از تاریخ ۲ مهرماه از طریق درگاه سازمان سنجش قابل استفاده توسط متقاضیان مجاز به انتخاب رشته خواهد بود.

ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌های با آزمون مجزا از فرایند انتخاب رشته با سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (به‌جز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند.

داوطلبان در صورت انتخاب رشته دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته‌های روزانه را نخواهند داشت.

متقاضیانی که در سهمیه ثبت‌نامی خود مغایرتی مشاهده می‌کنند باید تا تاریخ دوم مهرماه به ارگان‌های مربوطه مراجعه و نسبت به حل مسئله سهمیه خود اقدام کنند.

متقاضیان در صورت مشاهده مغایرت در سوابق تحصیلی خود لازم است تا تاریخ ۲ مهرماه به منطقه آموزش و پرورش شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

پاسخگویی به متقاضیان صرفاً به‌صورت مجازی و از طریق سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان امکان پذیر است.

پاسخنامه و کلید نهایی سؤالات آزمون برای رتبه‌های زیر ۱۰۰ هزار کشوری در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و رتبه‌های کشوری زیر ۲۰ هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان از عصر روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان در دسترس خواهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید