یوشیهیده سوگا در مقام نخست وزیر جدید ژاپن برای اولین بار با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت و گوی تلفنی انجام داد.

 نخست‌وزیر جدید ژاپن برای اولین بار با ترامپ گفت و گو کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، این گفتگوی تلفنی نخست وزیر جدید ژاپن با دونالد ترامپ یکی از اولین گفتگوهای تلفنی او در مقام رهبر کشورش و اقدامی در راستای پر رنگ نشان دادن روابط نزدیک بین دو کشور است.

یوشیهیده سوگا روز چهارشنبه گذشته به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن، چند روز بعد از کناره‌گیری آبه شینزو ، نخست وزیر دیرپای قبلی به دلیل بیماری از این سمت، انتخاب شد. آبه در زمان نخست وزیری خود روابط شخصی نزدیکی با ترامپ داشته و مرتبا با او دیدار و گفتگوی تلفنی داشت.

سوگا اواخر یکشنبه بعد از گفتگوی تلفنی خود با ترامپ به خبرنگاران گفت: من به او گفتم ائتلاف آمریکا و ژاپن بنیان صلح و ثبات منطقه‌ای بوده و ما توافق کردیم تا به هماهنگی نزدیک ادامه دهیم.

سوگا عنوان کرد، ترامپ همچنین گفت خواستار توسعه هر چه بیشتر این ائتلاف با همکاری یکدیگر است.

به گفته سوگا، این دو رهبر توافق کردند تا در مبارزه با کروناویروس و همچنین در خصوص تهدیدات موشکی و هسته‌ای کره شمالی همکاری داشته باشند.

همچنین وزارت امور خارجه ژاپن نیز در بیانیه‌ای امروز (دوشنبه) اعلام داشت، رهبران آمریکا و ژاپن در گفتگوی تلفنی ۲۵ دقیقه‌ای همچنین متعهد به همکاری در زمینه توسعه واکسن و درمان برای کروناویروس و همچنین در زمینه نگرانی‌های مربوط به امنیت منطقه‌ای شدند.

سوگا تاکید کرد، ترامپ به او گفته که می تواند در صورت وقوع هر اتفاقی در هر زمان تماس بگیرد.

وی عنوان کرد: حالا من اطمینان پیدا کرده‌ام. امیدوارم گفتگوهای تلفنی بیشتری با دیگر رهبران جهان داشته و به آنها موضع ژاپن را توضیح داده و با آنها تفاهم و همکاری دوجانبه را تعمیق کنم.

سوگا همچنین روز یکشنبه با اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز گفتگو داشته و طبق اعلام وزارت امور خارجه ژاپن، با او بر سر تداوم همکاری میان دو کشور توافق کرد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید