ناصر نبی‌پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: قیمت تخم مرغ تا ۵ روز دیگر اصلاح می شود.

وعده کاهش قیمت تخم مرغ تا ۵ روز دیگر

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، «ناصر نبی‌پور»، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران، در پاسخ به چرایی عدم اجرای قیمت‌ اعلامی تخم مرغ توسط تولیدکنندگان، اظهار کرد: طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت تخم مرغ از درب مرغداری هر کیلو ۱۲ هزار تومان، قیمت برای مصرف کننده هر کیلو ۱۴۵۰۰ تومان و عوارض صادراتی به ازاء هر کیلو ۲۵۰۰ تومان تعیین شد؛ بنابراین قیمت هر شانه تخم مرغ ۱۸۰۰ گرمی برای مصرف کننده حدود ۲۶ هزارتومان خواهد بود. دولت وعده داد که سهمیه ذرت و سویا برای تولیدکنندگان تخصیص دهد تا قیمت‌ها پایین بیاید، تبعاً هر زمانی که سهمیه‌ها تعلق بگیرد، قیمت‌ها اصلاح می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده ما بیش از ۱۵ هزار تومان برای هر کیلو است و نمی‌توانیم قیمت اعلام شده یعنی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان درب مرغداری را عملی کنیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی قول دادند که به تولیدکنندگان سهمیه تعلق بگیرد. بنابر قولی که به ما داده شده، قرار است حدوداً ۷۰ درصد جیره سویا و ۱۰۰ درصد جیره ذرت به صورت سهمیه از سوی دولت برای تولیدکنندگان تامین شود.

او  ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی متولی صنعت است؛ از شرایط بازار تحلیل دارد و حامی تولیدکنندگان است. بنابراین اطمینان داریم که سهمیه‌ها به زودی به دست تولیدکنندگان خواهد رسید.

نبی‌پور درباره زمان احتمالی تخصیص سهمیه‌های ذرت و سویا به تولیدکنندگان و اجرای قیمت‌های اعلام شده از سوی سازمان حمایت گفت: به نظر می‌رسد تا ۴ یا ۵ روز دیگر سهمیه به دست تولیدکنندگان برسد. ۳

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید