تهران-ایرنا- شبکه خبری المیادین روز یکشنبه به نقل از وب‌سایت اسرائیلی موسوم به «شکست سانسور» نام عامل ترور عماد مغنیه را فاش کرد.

نام قاتل عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،‌ وب‌سایت اسرائیلی موسوم به «شکست سانسور» که به افشای اسرار امنیت ملی اسرائیل می‌پردازد و مقرش در آمریکاست،‌ نام عامل ترور عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ را فاش کرد.

به نوشته این وب‌سایت، روزنامه نیویورکر در مطلبی نوشت که ترور عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ در چارچوب عملیات مشترکی میان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و موساد اسرائیل صورت گرفت. هدف از آن، انتقام گرفتن از آنچه نقش مغنیه در چند انفجار مربوط به آمریکا می‌دانستند، اعلام شد. انفجار مقر تفنگ‌داران آمریکا در بیروت سال۱۹۸۲،‌ انفجارهای رخ داده در سفارت اسرائیل و مرکز اقلیت یهودان در بوینس آیرس.

طبق نوشته این رسانه اسرائیلی،‌ این دو آژانس اطلاعاتی ادعا کردند که مغنیه نقش اساسی در هر یک از این حملات و انفجار داشته است. این در حالی است که  اظهارنظرهای متناقض این باره وجود داشت.

وب‌سایت یادشده افزود:‌ طبق کتاب جدید یوسی میلمان،‌ آژانس امنیت ملی تماس‌هایی که مکان مغنیه را نشان می‌داد اعلام و اجازه ردیابی او را داد. در مقابل آمریکا هم شروطی را برای زمینه‌سازی قتل مغنیه تعیین کرد. از جمله اینکه بمب‌گذاری به هیچ عابری آسیب نرسد و این اتفاق در ساعت‌های درسی رخ بدهد.

در این کتاب آمده است: موساد به سازنده بمب خود دستور داد بمبی بسازد که بدون داشتن خسارت‌های جانبی، تنها هدف را از بین ببرد.

وب‌سایت کشف اسراسر امنیتی اسرائیل فاش کرد که سازنده این بمب نعوم ایرز از مدیران ارشد اجرایی در سازمان اطلاعات اسرائیل و مسئول همه جبهه‌های عملیاتی در منطقه نام داشت.

طبق این گزارش،‌ ایرز ۳۰ سال در سازمان اطلاعات اسرائیل در بخش عملیات‌های ویژه مشغول بود. او همچنین فرماندهی بخش علمیات‌های فناوری را به عهده داشت و برنامه‌های راهبردی را برای ارتقای قدرت سایبری طراحی و مدیریت کرد.

 ایرز مانند بسیار از مسئولان ارشد سابق موساد، این نهاد امنیتی را ترک کرد و برای همکاری با رئیس سابق خود به شرکت امنیت سایبری ایکس ام سایبر (XM Cyber) پیوست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید