معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از سیر کاهشی مهاجرت نخبگان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: بیش از ۱۸۰۰ نخبه را از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا به کشور برگردانیم.

کاهش مهاجرت نخبگان کشور در سال‌های اخیر

به گزارش سلام نو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه تعداد مهاجرت نخبگان کشور نسبت به نرم‌های بین المللی عدد بزرگی نیست، گفت:: برخلاف بسیاری نقل و حدیث‌ها آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که مهاجرت نخبگان کشور نسبت به نرم‌های بین المللی اعداد بزرگ و بالایی نیست.


او گفت:: رصدخانه مهاجرت ایران آمار مهاجرت نخبگان را حتی به تفکیک کشورهایی که این بچه‌ها مهاجرت می‌کنند دارد و آمار بالایی در این زمینه نسبت به نرم‌های بین المللی نداریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به کاهش سیر کاهشی مهاجرت نخبگان در سال‌های اخیر افزود: طی این مدت برنامه‌های جدی برای برگرداندن نخبگان به کشور داشته ایم که تا حد زیادی موفق بوده است.

ستاری ادامه داد: طی چند سال اخیر موفق شده ایم بیش از ۱۸۰۰ نخبه را از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا به کشور برگردانیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه چرخش نخبگان باید وجود داشته باشد، گفت: اینکه نخبگان باید برای تحصیل به دانشگاه‌های برتر بروند مشکلی نیست، اما باید امکاناتی فراهم کنیم تا پس از تحصیل دوباره آن‌ها به کشور برگردند و این چرخه تکرار شود.

او افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد دانشجویان بین المللی ما کاهش قابل توجه داشته و متناسب با تعداد دانشجویان کل کشور نیست.

ستاری گفت: باید تشویق کنیم که چرخه نخبگان اتفاق بیفتد و دانشجویان بتوانند در دانشگاه‌های بین المللی و برتر دنیا تحصیل کرده و دوباره به کشور برگردند.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید