چهره مخالف دولت روسیه تصویری از خود را هنگام خروج از بیمارستان منتشر کرد.

تصویری از الکسی ناوالنی هنگام خروج از بیمارستان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه امروز شنبه عکسی از خود را در اینستاگرام منتشر کرد که او را در حال پائین آمدن از پله‌های بیمارستانی در آلمان نشان می‌دهد؛ بیمارستانی که به علت مسمومیت و رفتن به اغما در آن بستری شده بود.

ناوالنی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تصریح کرد به رغم این که حالش بهتر شده است، همچنان برای بالارفتن از پله مشکل دارد و پاهایش می‌لرزد.

انتشار عکس الکسی ناوالنی به هنگام خروج از بیمارستان

این مخالف دولت روسیه تاکید کرد:" مسیر بهبودی روشن، اما طولانی است. "

در تاریخ هفتم سپتامبر، بیمارستان «Charite» در برلین، جایی که ناوالنی در حال درمان قرار داشت، اعلام کرد که وضعیت این بیمار بهتر شده و او از کما خارج شده است.

پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اعلام کرده بود روسیه آماده همکاری با آلمان در انجام تحقیقات کامل در خصوص پرونده مسمومیت این مخالف دولت مسکو است. سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد پیش از انتقال ناوالنی به برلین، هیچ ماده سمی در بدن او پیدا نشد.

لازم به ذکر است، صدر اعظم آلمان اخیرا گفته بود مقامات کشورش پرونده ناوالنی را «اقدام به قتل از طریق مسمومیت» تلقی می‌کنند و برلین در حال رایزنی با متحدان و شرکای ناتو و اروپایی خود برای تصمیم‌گیری در خصوص واکنش به این ماجراست. بنا به گفته مرکل، بررسی‌های صورت گرفته بر روی ناوالنی نشان می‌دهد او با یک سم عامل اعصاب از گروه موسوم به نوویچوک، ساخت روسیه، مسموم شده است.

الکسی ناوالنی، رئیس اپوزیسیون (مخالفان) روسیه پس از وخامت شرایط جسمانی برای مداوا به آلمان منتقل شده بود. روز دوشنبه مقامات آلمان اعلام کردند وضعیت ناوالنی بهبود یافته است.

پیش از این، دادستانی کل روسیه اعلام کرد براساس کنوانسیون اروپا در زمینه کمک متقابل قضایی در امور کیفری، ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (روز جمعه) درخواست‌های کمک حقوقی به مقامات ذیصلاح جمهوری فرانسه و پادشاهی سوئد ارسال شد.

درخواست‌های جدید در مورد اطلاعات مربوط به انجام مطالعات سم شناسی با استفاده از نمونه‌های زیست پزشکی از ناوالنی در فرانسه و سوئد و همچنین بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان خارجی است.

این منبع افزود به درخواست‌های کمک حقوقی قبلی که پیشتر به آلمان ارسال شده است، تا به امروز جوابی داده نشده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید