کباب تابه ای جزء آن دسته از غذاهای پر طرفدار و لذیذ است که معمولاً هم با نان و هم با برنج سرو می شود، در مطلب طرز پخت کباب تابه‌ای با مغز پنیری را به شما آموزش خواهید داد.

دستور پخت کباب تابه‌ای به همراه پنیر پیتزا

وقتی زمان زیادی برای درست کردن غذا نداشته باشیم، کباب تابه‌ای معمولا از آن گزینه‌هایی است که به دادمان می‌رسد. قبل‌تر طرز تهیه کباب‌تابه‌ای را به شما آموزش دادیم. اما این بار می‌خواهیم طرز تهیه کباب تابه‌ای با مغز پنیری را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه‌ای با مغز پنیری

گوشت چرخ کرده دو پیمانه
پودر پنیر پارمسان دوسوم پیمانه
پنیر چدار  به مقدار لازم
پیاز متوسط دو عدد
سس گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و ادویه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه‌ای با مغز پنیری

ابتدا پیاز را رنده کرده و نصف آب آن را بگیرید. گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده و خوب ورز دهید تا کاملا پیاز با گوشت مخلوط شود.
 

پودر پنیر پارمسان، فلفل و ادویه را به مخلوط گوشت اضافه کرده و دوباره مواد را ورز دهید. روی ظرف سلفون کشیده و مواد را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
 

از مخلوط گوشت به اندازه یک پرتغال بردارید و با کف دست پهن کنید. یک تکه از پنیر چدار را وسط گوشت قرار دهید و گوشت را روی پنیر جمع کنید و به آن فرم دهید.
 

داخل یک تابه کمی روغن بریزید و گوشت‌ها را داخل تابه بچینید. شعله را روشن کنید تا کباب‌ها کمی سرخ شوند. سپس سس گوجه یا رب گوجه فرنگی را با مقداری آب رقیق کرده و روی کباب‌ها بریزید.
 

کمی زمان دهید تا کباب‌ها مغز پخت شده و آب آن‌ها گرفته شود. حالا کباب‌ها را برگردانید و طرف دیگر آن‌ها را هم سرخ کنید. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که، چون از پودر پنیر پارمسان استفاده می‌کنید، نیازی به استفاده از نمک نیست.

بعد از این که کباب‌ها مغزپخت شده و سرخ شدند، آن‌ها را داخل یک ظرف سرو کرده و با نان یا برنج نوش جان کنید./ کتاب کاله

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید