رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: سفرهای وزیر خارجه آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین با هدف «جنگ‌افروزی» است.

مادورو هدف پامپئو از سفر به آمریکای لاتین را «جنگ‌افروزی» خواند
به گزارش سلام نو به نقل ازافکارنیوز، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا سفر « مایک پامپئو » وزیر خارجه آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین را توری با هدف «جنگ‌افروزی» خواند و آن را شکست خورده دانست. وی تاکید کرد مردم ونزوئلا برای مقاومت ساخته شده‌اند و هرگز تسلیم نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پیش از این وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پامپئو از آمریکای جنوبی با هدف اعلام حمایت از دموکراسی‌های محلی و مهار تهدید آنچه در ادعایی «رژیم غیرقانونی مادورو» خواند، سفر خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در سفر به «گویان» (کشوری در شمال شرقی آمریکای جنوبی در منطقه کارائیب)، خواستار افزایش فشار بر نیکلاس مادورو شد. 

پامپئو گفته بود آمریکا (در ادامه کارزار فشار این کشور بر دولت قانونی ونزوئلا) قصد دارد ۳ میلیون دلار به گویان برای حمایت از پناه‌جویان ونزوئلایی کمک ارائه دهد. 

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. این سناریو اکنون عملاً شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید