حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری انتخاب سوگا یوشیهیده را به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن تبریک گفت.

رئیس‌جمهور انتخاب نخست‌وزیر جدید ژاپن را تبریک گفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در پیامی خطاب به به سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: انتخاب جناب‌عالی را به عنوان نخست‌وزیر کشور دوست ژاپن صمیمانه تبریک می‌گویم.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: فرصت را مغتنم شمرده از آبه شینزو نخست وزیر سابق ژاپن که نقش مهم و تأثیرگذاری در پیشبرد روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن داشتند، قدردانی می‌کنم.

روحانی عنوان کرد: رایزنی‌های مستمر مقامات جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به ویژه در سال ۲۰۱۹ میلادی به مناسبت نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی که با بازدید متقابل سران دو کشور از پایتخت‌های یکدیگر مصادف شد، فصل نوینی را برای گسترش هر چه بیشتر روابط در تمامی زمینه‌های مورد علاقه دو کشور گشود.

رئیس جمهوری یادآور شد: امیدوارم در پرتو رهبری جنابعالی، روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بیش از پیش گسترش یابد.

روحانی تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به پیشبرد صلح و امنیت، احترام و پایبندی متقابل به تعهدات و توافقات بین‌المللی بوده است. بر همین اساس امیدوارم رایزنی‌ها و تشریک مساعی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همچون گذشته در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه یابد.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی مردم ژاپن را آرزومندم.

 «یوشیهیده سوگا» که اواسط هفته به عنوان رهبر حزب لیبرال دموکرات ژاپن، حزب حاکم بر این کشور انتخاب شده بود عصر روز چهارشنبه (به وقت محلی) با رای پارلمان نخست وزیر ژاپن شد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید