دستگاه «مبارزه با تروریسم» عراق چند مقام قبلی دولت عراق را به اتهام فساد مالی دستگیر کرده است.

چند مقام عراقی به اتهام فساد مالی بازداشت شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رسانه‌های عراقی امروز (چهارشنبه) به نقل از یک مقام امنیتی که به نام وی اشاره نشده، در این باره اعلام کردند که «احمد الساعدی» رئیس پیشین سازمان بازنشستگی کشوری از جمله دستگیر شدگان است.
بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، الساعدی توسط نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در میدان «الوثبه» در مرکز بغداد دستگیر شده است.
در همین حال، یک مقام دیگر امنیتی به وبگاه «بغداد الیوم» گفت که همزمان با دستگیری الساعدی، ۶ مسئول دیگر نیز بازداشت شده‌اند، اما نام آنها را فاش نکرد و افزود که اسامی در زمان مناسب به صورت قانونی اعلام می‌شوند.
دولت عراق سازمان مبارزه با تروریسم را مسئول اجرای مصوبات کمیته عالی پرونده‌های بزرگ فساد مالی در این کشور کرده است.
یکی از شعارها و وعده‌های «مصطفی الکاظمی» از زمان تصاحب سمت نخست‌وزیری عراق در اردیبهشت گذشته، مبارزه جدی با فساد و معرفی عوامل فاسد در این کشور بوده است.
وی وعده داد که عوامل فساد مالی را در هر مقام و رده را تحویل قانون خواهد داد.
الکاظمی در راستای این وعده، اقدام به تشکیل «کمیته مبارزه با فساد» کرد که مسوولیت آن تحقیق، بررسی و شناسایی موارد فساد مالی و اقتصادی در عراق است.
یکی از چالش‌های مهم عراق فساد گسترده مالی و اقتصادی است بر اساس داده‌های «سازمان شفافیت بین‌الملل»، عراق در زمینه شاخص فساد در وضعیت قرمز و رتبه ۱۶۸ جهان قرار دارد.
اعتراض‌های گسترده مردمی معروف به «اکتبر» که از نهم مهر ماه تا اوائل اسفند ۹۸ در عراق ادامه یافت، با محوریت اعتراض به فساد و مشکلات اقتصادی شکل گرفت.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید