ریزش مو به حد مشخص در مردان یک امر طبیعی است، اما یک سری از مسائل همچون تغذیه نامناسب، استرس و ... موجب تاثیر بر این ریزش شده و آن را تشدید می کند.

روش پیشگیری و کاهش ریزش مو در آقایان

در مردان متداول‌ترین علت ریزش مو ژنتیک است، چنان چه برآوردها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد الگوی طاسی سر مردانه ارثی است.  روزانه و به طور معمول ۱۰۰ عدد تار موی ما می‌ریزد و این مقدار ریزش طبیعی است. دلایل زیادی برای ریزش موها بیان شده است از جمله آلودگی هوا، رژیم غذایی، کمبود مواد معدنی و استرس یا حتی استفاده زیاد از کلاه، کم خونی، کم کاری تیروئید، بیماری‌های داخلی، مصرف داروهای شیمیایی، شوک ناشی از آن، بیماری‌های اعصاب، داروهای مختلف و ... ادامه مطلب را در این باره مطالعه کنید:

در مردان متداول‌ترین علت ریزش مو ژنتیک است، چنان چه برآورد محققان نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد الگوی طاسی سر مردانه ارثی است. اگر ریزش موها درحال عقب‌نشینی است و معمولاً در قسمت پس سر و بالای شقیقه اتفاق می‌افتد، احتمالا شما دچار طاسی طبق الگوی مردانه هستید. به گفته دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست ومو یکی از سخت کنترل شونده‌ترین مدل‌های ریزش مو در افراد نوع ارثی – ژنتیکی – هورمونی است که احتمال برگشت پذیری آن بیشتر از سایر انواع مدل های ریزش مو است.

قسمتی از مو که خارج از پوست سر قرار دارد، بخش مرده مو است که به ساقه مو مشهور است، بنابراین عوامل خارجی نمی‌توانند در ریزش موی اشخاص موثر باشند. تنها عواملی که بتوانند بر گردش خون، تغذیه مو و پوست سر به شکل مستقیم اثر بگذارند، در ریزش موی افراد دخالت دارند.

تغییر برنامه غذایی، کاهش استرس، ترک سیگار و ویزیت توسط دکتر، برخی از کارهایی هستند که آقایان می‌توانند برای جلوگیری از ریزش موی خود انجام دهند.

در ادامه به مواردی برای پیشگیری از ریزش مو در مردان اشاره می‌کنیم:

تغذیه مناسب
پروتئین ماهی، گوشت‌های کم چرب و سویا و آجیل سرشار از ویتامین E و چربی‌های سالم است.

آب کافی
۲۵ درصد از فولیکول‌های مو را آب تشکیل می‌دهد و وقتی بدن تان کم آب می‌شود ممکن است فولیکول‌های جدید ضعیف شود.

ویتامین کافی
استرس، ژنتیک و مشکلات پزشکی و کمبود ویتامین از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو در آقایان است. برای جلوگیری از ریزش مو سعی کنید از یک برنامه غذایی سالم، تمام ویتامین‌های مورد نیاز بدن تان را دریافت کنید. ویتامین A به تنظیم سنتز اسید رتینوئیک در فولیکول‌های مو کمک می‌کند (البته مقدار بیش از حد ویتامین A باعث ریزش مو می‌شود). ویتامین B به کاهش سطح استرس کمک می‌کند، ویتامین C، D و E به بدن برای تثبیت مواد مغذی ضروری که برای سالم ماندن به آن‌ها نیاز دارد کمک می‌کند.

مدیریت استرس
استرس خود را با ارزیابی مجدد نقاطی از زندگی که باعث این تنش‌ها می‌شود تحت کنترل در بیاورید. همچنین می‌توانید از روش‌های ضداسترس مانند ورزش مرتب و نفس عمیق نیز استفاده کنید.

ورزش منظم
ورزش، روشی ثابت شده برای کاهش استرس است و می‌تواند گردش خون و سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد. همه این‌ها به رشد بهتر مو کمک می‌کند./ پارسینه

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید