«علیرضا رئیسی» معاون وزارت بهداشت گفت: آمار بیماران کرونایی در تهران از ۹۰۰ نفر در طی یک هفته به ۱۸۰۰ نفر رسید.

آمار بیماران کرونایی تهران از ۹۰۰ نفر در هفته به ۱۸۰۰ نفر رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، معاون وزارت بهداشت گفت: آمار بیماران کرونایی در تهران از ۹۰۰ نفر در طی یک هفته به ۱۸۰۰ نفر رسید، بنابراین در طی یک هفته تعداد بیماران دو برابر شده است.

«علیرضا رئیسی» معاون وزارت بهداشت ضمن اشاره به خیزش شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: از شروع کووید ۱۹ تا الان که حدود ۷ ماه می‌گذرد، ما فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کردیم، این ویروس یک صداقتی در رفتارش است و آن اینکه هر کس به قلمروی ویروس وارد شود حتما مبتلا خواهد شد، هر زمان که میزان رعایت پروتکل‌ها پایین می‌آید خیز بیماری شروع می‌شود.

وی ادامه داد: اسفند ماه شیوع کرونا شروع شد و در دو استان قم و گیلان اوج گرفت، بعد از آن شاهد بودیم که مردم خیلی خوب رعایت کردند و ما تا اردیبهشت ماه شاهد افت بیماری بودیم که بیماری به سمت مهار شدن می‌رفت، اما بعد از آن دوباره حدود عید فطر بود که عدم رعایت پروتکل‌ها و مسافرت‌ها شروع شد و رعایت‌هایی که در اواخر فروردین ماه به ۷۸ درصد رعایت در سطح کشور رسیده بود، در اوایل خرداد ماه به ۱۷ و نیم درصد رسیده بود، یعنی افت رعایت پروتکلی و به دنبال آن خیز شدید بیماری را شاهد بودیم.

رئیسی افزود: بعد از آن رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک در بین مردم خیلی خوب شد و این باعث شد تا دوباره بیماری افت پیدا کند و اواخر مرداد ماه ما شاهد افت بیماری بودیم اما الان به دلیل تعطیلی‌های که بود و عده‌ای موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت نکردند و به مسافرت رفتند در صورتی که همیشه به ما ثابت شده این مسافرت رفتن‌ها باعث افزایش خیز ابتلا می‌شود و متاسفانه این اتفاق دوباره در حال افتادن است.

وی در ادامه بیان کرد: ما در هفته‌ی قبل نسبت به هفته‌ی پیش از آن شروع خیز مجدد بیماری را داشتیم، به طور مثال اگر در دو هفته‌ی اخیر، تهران را با هم مقایسه کنیم، آمار بیماران از ۹۰۰ نفر در طی یک هفته به ۱۸۰۰ نفر رسید، بنابراین در طی یک هفته تعداد بیماران دو برابر شده که در بعضی از استان‌های دیگر هم شاهد این خیزش هستیم.

رئیسی گفت: امیدوارم با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم این خیز را مهار کنیم و دوباره به یک آرامش نسبی برگردیم و مردم بدانند که همکاران من در تمام سطح کشور شبانه رو در تلاش هستند تا این وضعیت را کنترل کنند، این خستگی می‌تواند روی خود این عزیزان اثر بگذارد و در معرض خطر قرار گیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی NL ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    میترسید بگید بخاطر تجمعات و ایام محرم افزایش پیدا کرده؟؟ میگید بخاطر ۲ روز تعطیلی بوده؟؟؟ صلدق باشید و مردم رو خرررر فرض نکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید