دولت آمریکا امسال حدود ۸۸۰۰ کودک مهاجر را از مرزهای خود با مکزیک اخراج کرده است.

اخراج ۸۸۰۰ کودک مهاجر را از مرزهای آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، بر اساس اسناد دادگاهی که جمعه (روز گذشته) بایگانی شد، دولت آمریکا حدود ۸۸۰۰ کودک مهاجر بدون همراه را از ۲۰ مارس (اول فروردین ۱۳۹۹) تحت مقررات برای ممانعت از شیوع کرونا اخراج کرده است.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، دولت آمریکا از اعلام تعداد کودکان اخراج شده از ماه ژوئن سرباز زده بود. در آن زمان گفته بود حدود ۲۰۰۰ کودک اخراج شده‌اند. مدافعان حقوق مهاجران گفته بودند که بسیاری دیگر هدف این مقررات هستند اما دامنه اخراج‌ها تا روز جمعه مشخص نبود.

دولت آمریکا ۲۱ مارس (۲ فروردین) مقررات جدید مرزی را اجرا کرد. طبق این مقررات جدید، حمایت از کودکان در مقابل قاچاق انسان و همچنین امکان دادن درخواست پناهندگی در دادگاه مهاجرت آمریکا حذف شده است.

دولت آمریکا گفته هدف این مقررات اضطراری جلوگیری از شیوع کرونا در داخل مراکز نگهداری مهاجران و در بین جمعیت مرزی آمریکاست اما این مقررات بهانه‌ای به دست مقامات آمریکا داده که بتوانند بدون انجام اقدامات استاندارد، مهاجران را به سرعت اخراج کنند.

از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، آمریکا رویکردی سخت را علیه مهاجران غیرقانونی و حتی مهاجران قانونی به کار گرفته است. مدافعان حقوق مهاجران معتقدند مقررات جدید مهاجران بخصوص کودکان را در خطر بزرگی قرار می‌دهد.

دولت فدرال آمریکا کودکان مهاجر را روزها و حتی هفته‌ها تحت مراقبت پیمانکاران بدون مجوز در هتل‌ها رها می‌کند. به گفته فعالان حقوق بشر، اطلاعات شخصی این کودکان در سیستم‌های رایانه‌ای معمول ثبت نمی‌شود و به همین دلیل ردیابی آن‌ها آسان نیست.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ماه ژوئن از دولت به دلیل این دستورات شکایت کرد. دولت آمریکا در مجموع از ۲۰ مارس، ۱۵۹ هزار مهاجر و ۷۶۰۰ خانواده را اخراج کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید