اگر در حال حاضر برای بیماری خاصی از داروهای تجویز شده استفاده می کنید، احتمال تأثیر آنها بر سطح تستوسترون وجود دارد. به عنوان مثال، استاتین ها ممکن است تا حدی با کاهش تستوسترون به کاهش کلسترول کمک کنند. بنابراین درباره داروهای خود تحقیق کنید و از پزشک خود در مورد احتمال تأثیر آنها بر سطح تستوسترون سوال کنید.

چگونه می توان سطح تستوسترون را به طور طبیعی افزایش داد؟​​​​​​​

سلام نو پلاس: کاهش سطح تستوسترون می تواند تاثیرات منفی را در زندگی اشخاص به همراه داشته باشد. دلایل زیادی موجب این امر می شوند، که از جمله آنها می توان به اضافه وزن و افزایش سن اشاره کرد، اما چگونه می توان سطح تستوسترون را به طور طبیعی و بدون عوارض جانبی افزایش داد؟ در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

میزان استرس را کاهش دهید

یکی از روش های موثرتر برای افزایش سطح تستوسترون، کنترل استرس است. افزایش استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول می شود و این بر میزان  تستوسترون تاثیر منفی می گذارد.  بر اساس نتایج مطالعات انجام شده استرس موجب  تغییرات نامنظم در میزان تستوسترون در مردان می شود. این نوسانات برای سطح کلی تستوسترون مضر است.

از محصولات شبه استروژن دوری کنید

آیا از ظروف پلاستیکی برای خوردن و آشامیدن استفاده می کنید؟ شما باید مطمئن شوید، ظروف  پلاستیکی که استفاده می کنید فاقد BPA هستند. همچنین شامپو، خمیر دندان، دئودورانت و سایر محصولات مراقبت شخصی را از نظر وجود پارابن بررسی کنید. این ترکیبات به عنوان xenoestrogens یا استروژن های مصنوعی عمل می کنند. با توجه به اینکه ترکیبات آنها بسیار شبیه به استروژن واقعی است، اما بدن نمی تواند تفاوت بین آنها را تشخیص دهد. هنگامی که به دنبال تقویت تستوسترون هستید، قطعاً نباید استروژن را به صورت مصنوعی وارد بدن کرد. بنابراین از محصولات حاوی این ترکیبات دوری کنید.

مکمل های طبیعی مصرف کنید

شما همیشه می توانید درمان دارویی را به عنوان جایگزینی برای تستوسترون انتخاب کنید، اما ممکن است در ابتدا بخواهید برخی مکمل های طبیعی را امتحان کنید. به عنوان مثال، ویتامین D باعث بهبود عملکرد جنسی و افزایش سطح تستوسترون در مردان به ویژه در کسانی که کمبود ویتامین D دارند، می شود. در حقیقت، این احتمال وجود دارد که کمبود این ویتامین را در بدن خود  داشته باشید، بنابراین از دکتر خود بخواهید تا سطح ویتامین D شما را آزمایش کند.

منیزیم و روی همچنین نویدبخش حفظ و تقویت تستوسترون هستند. منیزیم نقش مهمی در ساختار استخوان و عملکرد عضلات دارد در حالی که مصرف مکمل روی می تواند باعث بهبود کیفیت مایع منی و افزایش تستوسترون در مردان شود. آزمایش سطح روی نیز می تواند مفید باشد. شنبلیله مکملی است که به نظر می رسد سطح تستوسترون، نعوظ صبحگاهی و دفعات فعالیت جنسی را در مردان افزایش می دهد و آشواگاندا یک گیاه دارویی است که به بدن کمک می کند تا استرس را کنترل کند و  از این طریق به افزایش سطح تستوسترون کمک می کند.

نسخه های پزشکی خود را مرور کنید

اگر در حال حاضر برای بیماری خاصی از داروهای تجویز شده استفاده می کنید، احتمال تأثیر آنها بر سطح تستوسترون وجود دارد. به عنوان مثال، استاتین ها ممکن است تا حدی با کاهش تستوسترون به کاهش کلسترول کمک کنند. بنابراین درباره داروهای خود تحقیق کنید و از پزشک خود در مورد احتمال تأثیر آنها بر سطح تستوسترون سوال کنید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید