زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ در مقایس ریشتر، «محمله» در استان فارس را لرزاند اما احتمال بروز خسارات جانی حداقل برآورد شده است.

جزئیات زلزله ۴.۴ ریشتری در استان فارس

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم از شیراز، صبح امروز ساعت ۶:۰۴ بامداد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ در مقایس ریشتر منطقه «محمله» در استان فارس را لرزاند.

براساس اطلاعات اولیه که از این حادثه منتشر شده است این زلزله که عمق ۵ کیلومتری سطح زمین به‌وقوع پیوسته در اغلب شهرستان‌های استان فارس و بخش‌هایی از استان بوشهر احساس و باعث نگرانی ساکنان منطقه شده است به صورتی که برخی از ساکنان برای حفظ امنیت خود به خیابان‌ها آمده‌اند.

این درحالی است که با توجه به زمان وقوع زلزله، چون اغلب افراد درحال آماده شدن برای آغاز روز خود بوده‌اند احتمال بروز خسارات جانی حداقل برآورد شده هرچند هنوز اطلاعات دقیقی از ابعاد این حادثه طبیعی در دست نیست، اما گروه‌های امداد و نجات با تجهیزات مورد نیاز هم اکنون در محل حادثه و همچنین مناطق اطراف مشغول ارایه خدمات و برآورد خسارات احتمالی هستند.

لازم به یادآوری است که «محمله» در گذشته‌ها زلزله قدرتمندی را تجربه کرده و به دلیل تخریب بالا و از بین رفتن زیرساخت‌های شهر قدیمی، ساکنان برای ساخت مجدد محل زندگی خود با کمک نهادهای مسئول در دوکیلومتری شهر اصلی دوباره اقدام به ساخت شهری جدید کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید