پس از تعطیلی چند روزه سینماها به مناسبت عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان، سینما های کشور همچنان تحت تاثیر ویروس به فعالیت های خود ادامه می دهد، به همین بهانه به معرفی فیلم های روی پرده پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

معرفی فیلم های روی پرده سینما؛ از «تا ابد» تا «قتل عمد»

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | افروز محرابی: صنعت سینما در کشور پس از شیوع ویروس کرونا شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی بوده است، هرچند که پس از این ویروس طرح های مختلفی بالجبار به مرحله آزمون و خطا و در نهایت به اجرا ختم شدند و با موفقیت های فراوانی نیز همراه بودند، اما نباید از تعطیلی و عدم تمایل مردم به حضور در سینماها و اضافه شدن فیلم های در نوبت اکران غافل شد.

طبیعتاً در این صنعت افراد زیادی از قبیل بازیگر، کارگردان، فیلمبردار و ... در حال امرار معاش بودند و زندگی آنها تنها از همین راه می گذشت، اما با شیوع ویروس کرونا سالن های سینما محکوم به تعطیلی شدند و جلوی ادامه فعالیت و ضبط بسیاری از فیلم و سریال ها گرفته شد، همین دو نکته به خودی خود می توانست موجب به هم ریختن زندگی این قشر زحمت کش شود، حال در کنار این مورد باید به گرانی بی سابقه اجناس و اجاره ها و ... در کشور در پی تحریم نیز اشاره کرد که زندگی این هنرمندان را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است.

پس از تعطیلی سینما ها و لغو ضبط تمامی فیلم های در حال تولید چیزی در حدود سه ماه تمامی عوامل سینما همانند اکثر مشاغل خانه نشین شدند و از اوایل تیرماه با فروکش کردن موج اول شیوع ویروس کرونا، فعالیت های سینمایی از سر گرفته شد و سینماها به صورت محدود بازگشایی شدند که در نگاه اول یک قدم مثبت برای این صنف و صنعت بود، اما در یک نگاه دقیق تر می توان به این نکته پی برد که این همه ماجرا نیست، زیرا اکثر مردم با توجه به ترس از ویروس کرونا به تماشای فیلم ها در سالن های سینماها رضایت ندادند و حضور قلیل تماشاگران در سالن سینما نیز کفاف نبود و هزینه برق سالن ها را نیز تامین نمی کرد و بسیاری از سینماداران تصمیم به تعطیلی موقت سالن های خود گرفتند.

در سمت دیگر نیز عوامل حاضر در فیلمبرداری نیز از ترس ابتلا به ویروس کرونا مجبور بودند به دلیل نداشتن بیمه ای معین، بخشی از دستمزد خود را صرف آزمایشات ویروس کووید ۱۹ نمایند، و به هر طریق ویروس کرونا آسیب های جدی به این قشر زحمتکش عرصه هنر وارد آورده است.

در هفته گذشته و به دلیل ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان چند روزی سینماها به دستور شورای صنفی نمایش تعطیل شد و از روز دوشنبه مجدد سالن های سینما بازگشایی شدند و ۵ فیلم ایرانی از قبیل «تا ابد» به کارگردانی امید امین نگارشی، «قتل عمد» به کارگردانی سعید دولتخانی، «عطر داغ» به کارگردانی علی ابراهیمی، «زنها فرشته اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان، «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی  در کنار چندین فیلم خارجی به اکران در آمده اند که در ادامه به معرفی آنها پرداخته ایم.

البته لازم به ذکر است که در این ایام طرح های مختلفی همچون «سینما ماشین» و «اکران آنلاین» به مرحله اجرا رسیدند و با موفقیت هایی نیز همراه بودند، در طرح «اکران آنلاین» پانزده فیلم همچون فیلم های «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی، «مهمانخانه ماه نو» به کارگردانی تاکفومی تسوتسویی، «حکایت دریا» به کارگردانی بهمن فرمان آرا، «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی، «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت، «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «پسرکشی» به کارگردانی محمد هادی کریمی، «نرگس مست» به کارگردانی سید جلال الدین دری، «جایی برای فرشته ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری، «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم خانی و «هفت و نیم» به کارگردانی نوید محمودی، «حمال طلا» به کارگردانی تورج اصلانی، «لتیان» به کارگردانی علی تیموری، «قتل عمد» به کارگردانی سعید دولتخانی به اکران آنلاین درآمدند.

۱- «تا ابد»

کارگردان: امید امین نگارشی
تهیه کننده: محمد نجفی زاده
نویسندگان: امیرحسین دواتگر و امید امین نگارشی

بازیگران: محسن کیایی، مهرداد صدیقیان، بهرنگ علوی، ترلان پروانه، میلاد کی مرام، هلیا راجی و ...

خلاصه داستان:
در خلاصه داستان فیلم آمده است؛ پول برای ما دو حالت دارد، یا ما را می‌بوسد یا می‌کشد.

معرفی فیلم های روی پرده سینما؛ از «تا ابد» تا «قتل عمد»

۲- «قتل عمد»

کارگردان: سعید دولتخانی
تهیه کننده: محمد احمدی
نویسنده: سعید دولتخانی

بازیگران: علی رجائی، امیر رضایی، نیلوفر استخری، صدف فرهودی، محمدجواد اسدی، سجاد حسین پور، مهسا جاوید، پارمیدا احمدی، بهار جاوید، فرزین طاهر، ماهانا نریمانی، سارا گرجی، علیرضا محمدنبی، محمد جوهری، بهنام باستانی، رومینا دولت آرا، گلاره اکبری، محمد فیلی و ...

خلاصه داستان:
«اردلان» جوانی از طبقه کارگری، در اوج بحران های مالی و عاطفی با غریبه ای مرموز آشنا شده و در وضعیّت پیچیده ای قرار می گیرد.

معرفی فیلم های روی پرده سینما؛ از «تا ابد» تا «قتل عمد»

۳- «زن ها فرشته اند ۲»

کارگردان : آرش معیریان
تهیه کننده : محمدحسین فرح بخش
نویسنده : مجتبی جعفری

بازیگران : سحر قریشی ، نیوشا ضیغمی ، محمدرضا شریفی ، سیروس همتی  و ...

خلاصه داستان:
زنی پولدار که عاشق شوهرش هست و نمایشگاه و خانه اش را به نام شوهرش کرده است، در یک مسافرت که انجام نمی شود پی به خیانت همسرش پی می برد و ...

فیلم در ادامه داستان زن ها فرشته اند قسمت اول می باشد که در سال ۸۶ اکران شد و موضوع آن زنانی بود که شوهرانشان به آنها خیانت کرده اند و آنها در پی تلافی هستند.

معرفی فیلم های روی پرده سینما؛ از «تا ابد» تا «قتل عمد»

۴- «یلدا»

کارگردان: مسعود بخشی
تهیه کننده: علی مصفا
نویسنده: مسعود بخشی

بازیگران: صدف عسگری، بهناز جعفری، فرشته صدر عرفایی، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلی، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، فقیهه سلطانی، بهرام افشاری و ... 

خلاصه داستان:
فیلم «یلدا» روایت قصه زن جوانی به نام مریم کمیجانی کم سن و سال است که به دلیل قتل شوهرش ناصر ضیا، یا به بیان بهتر عدم تلاش برای نجات جان شوهرش، به قصاص محکوم شده است، حال قرار است در شب یلدا به برنامه تلویزیونی پربیننده لذت عفو آورده ‌شود و در طول یک برنامه تلویزیونی از دختر مقتول یعنی مونا ضیا (با بازی بهناز جعفری) به عنوان تنها ولی دم رضایت بگیرد و ...

معرفی فیلم های روی پرده سینما؛ از «تا ابد» تا «قتل عمد»

۵- «عطر داغ»

کارگردان: علی ابراهیمی
تهیه کننده: امیر شهاب رضویان
نویسندگان: علی حمیدنژاد و علی شورورزی

بازیگران: خاطره اسدی، مهردادصدیقیان، بهاره کیان افشار، شیوا مکی نیان، احسان امانی و سیما تیر انداز، شهرام حقیقت دوست و ... 

خلاصه داستان:
فیلم «عطر داغ» روایتگر داستان دختر جوانی است که شبی را بیرون از خانه می‌ماند و این تنهائی او را وارد زندگی دیگری می‌کند و ...

معرفی فیلم های روی پرده سینما؛ از «تا ابد» تا «قتل عمد»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید