رئیس‌جمهور امروز زنگ سال تحصیلی جدید را آنلاین به صدا درآورد و این پرسش برای اذهان عمومی ایجاد شد که روحانی نیم ساعت وقت نداشت با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی در مدرسه حاضر می‌شد؟

چرا روحانی امروز حضوری زنگ آغاز مدارس را نزد؟

به گزارش سلام نو به نقل از عصرایران، مصطفی داننده نوشت: مجبور بودیم برای طی کردن مسیر صعب العبوری از یک ارتفاع حدودا 2 متری به داخل آب بپریم. راهنمایی که همراه‌مان بود بعد از دادن توضیحات، به داخل آب پرید. از آن پایین داد زد، دیدید ترس ندارد. من دماغم را گرفتم، دست دیگرم را جمع کردم و به صورت عمود پریدم.

برخی از بچه‌ها می‌ترسیدند به داخل آب بپرند، راهنما با توجه آمادگی بدنی و تجربه‌ای که داشت خود را به بالا رساند و با صحبت و روحیه دادن، کاری کرد که همه گروه به داخل آب پریدند و بعد خود دوباره به حرفه‌ای ترین شکل ممکن پرید.

شاید در نگاه اول ما با دیدن ارتفاع و آب ترسیده بودیم اما وقتی راهنما را دیدیدم که در کنار ما و باچه اطمینانی، دل به آب می‌زند، ترسمان ریخت.

این داستان را برای‌تان تعریف کردم تا بگویم کاش رییس جمهور روحانی به جای قاب تصویر در اولین روز آغاز مدرسه به جمع بچه‌ها می‌آمد و به پدر و مادرها اطمینان می‌داد که پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

نمی‌شود شب تا صبح از فاصله گذاری اجتماعی و خیال جمع پدر و مادرها از وضعیت مدارس حرف زد و بعد صبح روزی که باید اعتماد سازی اتفاق بیفتد، پرده‌ای نصب شود و رییس جمهور به صورت مجازی با دانش آموزان و خانواده‌های آنها حرف بزند.

واقعا اگر فضای مدرسه برای رییس جمهور خطرناک است و امکان دارد ایشان با حضور در جمع عمومی، کرونا بگیرند، پس دادن این همه اطمینان به خانواده‌ها برای چیست؟

امکان نداشت روحانی برای نیم ساعت با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی راهی مدرسه مورد نظر شود و زنگ سال تحصیلی جدید با رنگ کرونا را بزند؟

خانواده‌هایی که به فرزندان خود اجازه نمی‌دهند در روزهای کرونایی به مدرسه بروند کاملا حق دارند. آنها با خود می‌گویند، روحانی حاضر نشد، چند دقیقه به فضای مدرسه بیاید ما چگونه اجازه بدهیم پاره‌های تنمان به محیطی بروند که احتمال گرفتن کرونا در آن وجود دارد.

روحانی می‌توانست با حضور خود در مدرسه، این اطمینان را به خانواده‌ها بدهد که وزارت آموزش و پروروش و ستاد ملی کرونا تمهیدات خوبی برای سال تحصیل جدید در نظر گرفته‌اند اما این عدم حضور یعنی اینکه حرف‌هایی که در مورد رعایت پروتکل‌ها زده می‌شود را بشنوید اما باور نکنید.

همه پدر و مادرها حق دارند که از خود برسند مگر خون رییس جمهور از خون فرزند ما رنگین‌تر است؟

در یادداشتی دیگر هم نوشتم که بهتر از حفظ جان را از رییس جمهور یادبگیریم و به توصیه‌های ستاد ملی کرونا عمل کنیم تا خودمان و خانواده‌مان از شر کرونا در امان باشیم.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که برخی مدارس آموزش را به صورت مجازی و از طریق سایت مدرسه شروع کرده اند و نیاز به حضور دانش آموزان در محیط مدرسه نیست.

__________________

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید