شرایط انتخاب رشته، نحوه پذیرش اتباع غیرایرانی و میزان شهریه پرداختی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ اعلام شد.

شرایط پذیرش اتباع خارجی در کنکور ارشد ۹۹
به گزارش سلام نو به نقل از صراط، با اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ مهلت انتخاب رشته داوطلبان از فردا، شنبه ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه ۱۸ شهریور ادامه خواهد داشت.

اتباع غیرایرانی شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون، شرایط و ضوابط اتباع خارجی بند مربوط را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی علامتگذاری کرده باشند. چنانچه اتباع غیرایرانی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند و در زمان ثبت نام بند ۱۶ تقاضانامه را علامتگذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.

فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر (مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک) در صورت قبولی در دانشگاه ثبت نام خواهند شد. اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند. در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، لغو می‌شود.

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و حساس ممنوع است.

تمامی اتباع غیرایرانی پذیرفته شده آزمون‌های کارشناسی ارشد در دوره‌های روزانه، موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیات امنای دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حداکثر تا ۸۰ درصد شهریه دوره‌های نوبت دوم (شبانه) هستند.

رشته‌های ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود و همچنین رشته‌های تحصیلی: فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلیکوپتر و هواپیما) مهندسی هوا فضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلیکوپتر و مراقبت پرواز)، علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری اطلاعات IT (گرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر (گرایش رایانش امن) ممنوع است.

مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی

هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون‌های سراسری هستند، باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای هر یک از آزمون‌های ذی‌ربط باشند و در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب کنند.

اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نیستند؛ بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته‌ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق لغو شده و امکان بررسی جهت رشته‌های مناطق مجاز به هیچ عنوان مقدور نیست و از ثبت نام آنان ممانعت به عمل می‌آید.

تبصره: آن دسته از اتباع غیرایرانی که دارای دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه صادره از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند، محدودیتی برای تردد و یا سکونت در هیچکدام از شهرها و یا مناطق کشور را ندارند.

جدول مناطق ممنوعه برای تردد و اقامت اتباع غیرایرانی

نحوه پذیرش اتباع خارجی در کنکور ارشد ۹۹/ لیست مناطق و رشته‌های ممنوعه اعلام شد

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید