مسابقه فینال المپیاد آنلاین شطرنج در حال برگزاری بود که قطعی اینترنت باعث شد نتیجه عجیبی از این بازی اعلام شود.

 قطعی اینترنت نتیجه فینال المپیاد آنلاین شطرنج را تغییر داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، با توجه به شیوع کرونا و لغو اکثر مسابقات ورزشی تنها رشته ای که با کیفیت بالا به رقابت هایش ادامه داد شطرنج بود. مسابقات اینترنتی شطرنج به طور گسترده در سایت های معتبر در حال برگزاری است. همچنین به دلیل استقبال بیش از حد علاقه مندان شطرنج جوایز خوبی برای بازیکنان در نظر گرفته می شود.

فینال مسابقه المپیاد جهانی شطرنج آنلاین روز گذشته (یکشنبه) بین دو تیم روسیه و هند برگزار شد. حین رقابت این دو تیم اینترنت بازیکنان هندی قطع شده و بازی را از دست می دهند. پس از این اتفاق با نتیجه ای که به دست می آید تیم روسیه قهرمان مسابقات می شود اما هندی ها به قطعی سرور و اینترنت اعتراض می کنند تا رئیس فدراسیون جهانی به این ماجرا ورود کند. 

با اعتراض هندی ها به این نتیجه و شرایط پیش آمده، فدارسیون جهانی رای جالبی را اعلام کرده و هر دو تیم را قهرمان مسابقات المپیاد آنلاین شطرنج اعلام می کند! این رای در حالی صادر شد که هندی ها در مراحل قبل به لطف قطعی اینترنت موفق به شکست ارمنستان شده بودند و به اعتراض تیم ارمنستان توجه ای نشده بود!

روس ها که خود را قهرمان این مسابقه می دانستند بعد از تصمیم عجیب فدراسیون جهانی شطرنج دست به اعتراض زدند. حتی برخی کاربران مجازی و دوست داران شطرنج به مسخره کردن این موضوع پرداخته اند. این پایان ماجرا نبود و لوون آرونیان شطرنج باز مشهور ارمنساتی به این موضوع واکنش نشان داد. 

  شطرنج بازان ایران هم در این رقابت ها حضور داشتند اما موفق به صعود به مراحل بالاتر مسابقات نشدند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید