قدرت الله خرم روز رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: انتخابات میان دوره‌ای مجلس یازدهم حوزه انتخابیه گچساران و باشت 28 خرداد 1400 برگزار خواهد شد.

 نمایندگان گچساران و باشت در انتخابات میان دوره‌ای مجلس انتخاب می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا ، قدرت الله خرم روز افزود: انتخابات میان دوره ای حوزه انتخابیه گچساران و باشت، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا برگزار  و بر اساس همین کلیات زمانبندی، از هشتم شهریور 99 به سوی مسئولان  مربوطه اعلام خواهد شد.

وی با تشریح این کلیات، اظهارداشت: کاندیداهایی که می خواهند برای کاندیداتوری میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت  ثبت نام کنند باید شش ماه قبل از شروع انتخابات  از سمت خودشان استعفا داده و کاندیداهایی که شامل ماده 29 انتخابات هستند باید استعفا دهند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به تعاملاتی که در حوزه استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها صورت گرفته است، در یک فرصت مناسب، ساز و کار مناسب برنامه انتخاباتی را برای  انتخابات 1400 اعلام خواهیم کرد.

  خرم روز، در پاسخ به سئوالی مبنی بر تبلیغات زود هنگام نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت هم خاطرنشان کرد:تبلیغات زود هنگام بر اساس قانون انتخابات  مجلس شورای اسلامی تخلف محسوب شده و قطعا تخلفات انتخاباتی در کارنامه  کسانی که پایبند یه قانون نباشند برای آنها ثبت خواهد شد و در کارنامه  آنها برای تایید صلاحتشان لحاظ می شود.

 وی افزود:کسانی که می خواهند قانونگذار باشند خودشان باید به قانون عمل کنند و نباید قانون شکنی کنند، نباید فضای آرامش مردم را دچار غبار و استرس و اختلافات قومی کنند و یقینا دست اندرکاران انتخابات و کسانی که در این زمینه مسئول هستند نظارت کافی را در تمام زمینه  ها از جمله قضایی،سیاسی، امنیتی خواهند داشت.

خرم روز افزود: توصیه ما به  کاندیداهای انتخاباتی این است که پیرامون انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت  قانون را راعایت کنند و اگر قانون را رعایت نکنند ما  وظیفه قانونی و رسالت خود  را در قبال تخلفات انتخاباتی  عمل خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجالس نهم و دهم شورای اسلامی با وجود پیروزی در انتخابات یازدهم، نتوانست تایید اعتبارنامه در مجلس یازدهم بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید