شاگردان کونته در تیم اینترمیلان بالاخره توانستند بعد از یکه دهه اینتر را به فینال یک جام اروپایی برسانند و در برابر سویا اسپانیا قرار بگیرد.

اینترمیلان و سویا؛ یک رقابت کلاسیک بین اسپانیا و ایتالیا

به گزارش سلام نو، سرانجام پرونده چهل و نهمین دور جام یوفا(لیگ اروپا) جمعه شب با بازی اینترمیلان و سویا بسته خواهد شد.با توجه به فراگیری ویروس کرونا، دولت اسپانیا مجبور شد تمام پروازهای خود به ایتالیا را لغو کند.تصمیمی که بازی دو فینالیست مسابقات را به زمان دیگری موکول کرد. سرانجام در تاریخ 25 اسفند ماه مسؤلان برگزاری اعلام کردند که تا تشکیل یه کارگروه ویژه هیچ‌یک از بازی‌ها برگزار نخواهد شد. هشت روز بعد، فینالی که قرار بود در ورزشگاه انرژی گدانسک لهستان برگزار شود به ورزشگاه راین انرژی کلن منتقل شد. همچنین اعلام شد مسابقاتی که دیدار رفت آن‌ها برگزار شده، در زمین میزبان و باقی مسابقات یه صورت متمرکز و تک بازی در چهار شهر کلن، دویسبورگ، گلزن‌کرشن و دوسلدورف برگزار خواهد شد. لیگ اروپا در قالب یک مینی تورنمنت پیش فصل از تاریخ 15 مرداد از سر گرفته شد. بنظر می‌رسد در روز پایانی مرداد ماه نخستین فینال ایتالیایی اسپانیایی جام یوفا بعد از 43 سال شب جذابی را رقم خواهد زد.

اینتر؛ مارها در بازی مار و پله
شاگردان کونته توانستند بعد از یکه دهه اینتر را به فینال یک جام اروپایی برسانند. از طرف دیگر اینتر، بعد از درخشش نمایندگان ایتالیایی جام یوفا در دهه 90 با 8 قهرمانی و 6 نایب قهرمانی و قهرمانی پارما در سال 99  اولین تیم ایتالیایی است که پا به این مرحله گذاشته است.
 مارهای افعی اینتر در حالی به جنگ شاگردان خولن لوپتگی خواهند رفت که از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به لیگ اروپا وارد شدند. آن‌ها در کنار بارسلونا و دورتموند گروه مرگ را تشکیل دادند و علیرغم نمایش‌های خوب با هفت امتیاز سوم شدند. در دور حذفی، رفت و برگشت لودوگورتس را شکست دادند و مقتدرانه به دور بعد صعود کردند. در شرایطی که مخالفت‌های کونته با مدیران اینتر شدت گرفته بود ابتدا ختافه را با دو گل مغلوب کردند و سپس بایر لورکوزن آماده را دو بر یک شکست دادند. اینتر در مرحله نیمه نهایی سنگین ترین شکست تاریخ لیگ اروپا را با پنج گل به شاختار تحمیل کرد. شاختاری که خود مقتدارنه به این مرحله رسیده بود و امیدهای زیادی برای رسیدن به فینال لیگ اروپا داشت. سخت ترین حریف اینتر در دور حذفی ختافه‌ بود که شاید اگر پنالتی مولینا گل می‌شد امروز تیم دیگری به فینال می‌رسید. 
بدون شک یکی از اصلی ترین عوامل حضور نرآتزوری در فینال، زوج تهاجمی آتشین این تیم به ویژه لوکاکو بود. روملو لوکاکو در کنار لائوتارو یکی پس از دیگری در حال ثبت رکورد برای اینتر هستند. گران‌ترین خرید تاریخ اینتر به خوبی شایستگی خود را نشان داد. او در کنار رکوردهای فراوان در این فصل، رکورد گلزنی‌ در بازی‌های پیاپی یوفا را که متعلق به آلن شیرر (با هشت بازی) بود را با 10 بازی از آن خود کرد و این شانس را دارد که در فینال هم، این رکورد را ارتقا بخشد. همچنین روملو لوکاکو یک گل نیاز دارد تا با 34 گل، برسد به رکورد رونالدو برزیلی که بعد از ساموئل اتوئو بیشترین گل برای اینتر را در اولین فصل حضور خودش زده است. نکته جالب‌ که رونالدو برزیلی گل سی چهارم خود را در فینال جام یوفا در مقابل لاتزیو به ثمر رساند. درکنار گلزنی لوکاکو و لائوتارو مارتینز رهبری سمیر هندانوویچ، پاس گل‌های نیکولا بارلا و الکسیس سانچز و تعصب دآمبروزیو می‌توانند قهرمانی چهارم اینتر را تضمین کنند. در صورت قهرمانی اینتر در لیگ اروپا آن‌ها بعد از پورتو به نخستین تیم قهرمان غیر اسپانیایی و غیر انگلیسی تبدیل خواهند کرد.

سویا؛ همان همیشگی
بدون شک اسم سویا با لیگ اروپا عجین شده است.آنها آمار فوق العاده پنج فینال و پنج قهرمانی را یدک می‌کشند. پرافتخار ترین تیم آندلس دو قهرمانی پیاپی با خوانده راموس و سه قهرمانی پیاپی با اونای امری را در کارنامه دارد. اکنون لوپتگی که بعد از اخراج از رئال مادرید در آستانه هدایت تیم ملی ایران هم قرار داشت، می‌تواند به سومین مربی تاریخ این باشگاه تبدیل شود که توانسته این جام را برای این تیم به ارمغان آورد. آن‌ها مقتدرانه به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کردند. سپس در دور حذفی ابتدا بازی سختی را با کلوژ رومانی داشتند و توانستند با توجه به قانون گل‌زده درخانه حریف به مرحله بعد صعود کنند. سویا در مرحله یک هشتم رم خسته و ناامید را شکست داد و در مرحله یک چهارم به ولوز رسید. مانند طرف دیگر فینال، سویا هم سخت‌ترین بازی خود را در این مرحله داشت. سویایی که بعد از اتلتیکو مادرید بهترین خط دفاع لالیگا را با داشت در مقابل ولوز که پنجمین تیم برتر خط دفاعی لیگ انگلیس بود، قرار گرفت.

مسابقه‌ای بسته که پنالتی گرفته شده برای ولوز می‌توانست این تیم را به دور بعد بفرستد. بونو، دروازه‌بان سویا،  توانست پنالتی رائول خیمنزی را مهار کند که آمار صد در صد پنالتی گل شده را در این فصل داشت؛اگرچه بنظر می‌رسید پنالتی باید تکرار می‌شد. ضربه رائول خیمنز در حالی به توپ خورد که از یک طرف پای بونو بیرون خط بود و از طرف دیگر دیگو کارلوس که توپ را دور کرد داخل محوطه جریمه قرارداشت. اما سرانجام با تک گل دقایق پایانی لوکاس اوکامپوس این سویا بود که به دور بعد صعود کرد. آن‌ها در نیمه نهایی هم بازی سختی را با منچستریونایتد داشتند. منچستری که با سولسشر روزهای خوبی را بعد از کرونا سپری کرده بود. مسابقه‌ای که در شرایط برابر به سمت وقت‌های اضافه در حرکت بود اما دو تعویض‌ طلایی لوپتگی کار منچستر را یکسره کرد. توپی که فرانکو وازکز ساخت و با پاس خسوس ناواس، لوک دی‌یانگ آن را به گل تبدیل کرد.


سویا در حالی به مصاف اینتر می‌رود که با بیست بازی شکست ناپذیری، آماده ترین فرم خود را دارد. همچنین آن‌ها در دور حذفی مسابقات، در جریان بازی یک گل هم دریافت نکردند و از ین حیث، بهترین عملکرد را دارند. قطعا مدافعان مستحکم سویا یعنی ژولس کانده و دیگو کارلوس در قلب خط دفاع، درخشش رگیلون و کاپیتانی خسوس ناواس در سمت راست و چپ به همراه سنگربان مراکشی خود یعنی یاسین بونو شب سختی را برای مهاجمان اینتر رقم خواهند زد. در خط حمله هم اگرچه احتمال حضور لوکاس اوکامپوس به‌دلیل مصدومیت در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما با وجود سوسو ، نصری، دی‌یانگ‌،‌ مونیر و... قطعا زهردار خواهند بود. در کنار آن‌ها ارسال‌های اوربانگا هم که نقش اساسی در صعود این تیم به فینال داشته تاثیر خود را خواهد گذاشت. قطعا این بازیکن آرژانتینی در سال آخر حضور خود در سویا به‌دنبال این است که خاطره‌ای ماندگار برای هواداران این تیم بسازد.
پر افتخارترین تیم‌های جام یوفا، با هشت قهرمانی، پرافتخارترین فینال لیگ اروپا را برگزار خواهند کرد. باید منتظر ماند و دید که بازهم مطابق معمول این سال‌ها سویا برای بار ششم قهرمان می‌شود و اختلاف خود را با دیگر تیم‌ها در جام یوفا  افزایش می‌دهد یا مثل  43 سال پیش یک ایتالیایی از سد نماینده اسپانیا عبور می‌کند و  اینتر به یک قدمی سویا می‌رسد؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید