هر چند وقت یک بار پوست و موی سر خود را ماساژدرمانی کنید. سعی کنید به جای محصولات حاوی مواد شیمیایی، از ترکیبات طبیعی مانند نارگیل و روغن زیتون، آلوئه ورا و غیره استفاده کنید.

چگونه ماندن در داخل خانه می تواند روی پوست و مو تأثیر بگذارد؟

سلام نو پلاس: در طی قرنطینه و ماندن در خانه، پوست شما سالم تر به نظر می رسد زیرا در تماس با آلودگی و گرد و غبار نیست. با این حال در این شرایط نیز باید به سلامت پوست و مو اهمیت داد، به ویژه هنگامی که شما برای مدت طولانی در داخل خانه می مانید. اما از طرف دیگر قرار نگرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش به معنای کمبود ویتامین D، یک ویتامین ضد التهابی برای ایمنی بدن است.

کمبود ویتامین D می تواند باعث ایجاد جوش صورت، آکنه های شدید، ناخن های شکننده، ریزش مو، سوزش پوست، اختلالات روانی و خواب شود. اگر بدن شما ویتامین D کافی دریافت نکند، مشکلات پوستی مانند پسوریازیس نیز می تواند تشدید شود. با این حال استرس نیز نقش خود را بازی می کند. استرس، جوش، ریزش مو و بیماری های ایمنی بدن را تشدید می کند که معمولاً یک ذهن آرام این مشکلات را برطرف می سازد.

شاید تعجب آور باشد که بگوییم ۵۰ درصد از بیماری های پوستی مربوط به سیستم عصبی است. استرس موجب عود بیماری های پوستی در افراد می شود. استرس همچنین باعث پرخوری فرد می شود که همراه با عدم ورزش در شرایط بحرانی فعلی، منجر به افزایش وزن، بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت، پیری زودرس و غیره می شود.

دریافت ویتامین D کافی

ممکن است هر روز به اندازه کافی نور خورشید به اتاق خواب یا اتاق نشیمن شما بتابد، اما بدن شما برای عملکرد درست نیاز به نور مستقیم خورشید دارد. نور غیرمستقیم خورشید باعث ایجاد ویتامین دی نمی شود زیرا به دلیل ایجاد گرما، افراد به اتاق های خنک تر می روند. برای مقابله با این امر، می توانید هر روز به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در نزدیکی یک پنجره یا در بالکن بایستید تا نور مستقیم خورشید را بگیرید.

همچنین می توانید از مواد غذایی مانند قارچ، ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن، زرده تخم مرغ، پنیر، آب میوه ها، لبنیات، شیر سویا و غیره که دارای ویتامین D هستند استفاده کنید.

مراقبت از پوست در قرنطینه

شاید فکر کنید که ماندن در خانه برای پوست شما بهتر است اما هوای داخل خانه های ما گاهی اوقات می تواند آلوده تر از هوای بیرون باشد، به خصوص که بیرون نمی رویم و در هوای تازه تنفس نمی کنیم. رفتار بسیاری از مردم با پوستشان در دوران قرنطینه تغییر کرده است. بسیاری از افراد دیگر از مواد آرایشی روی پوست خود استفاده نمی کنند و این بسیار خوب است.

هر روز از روش های تمیز کننده و مرطوب کننده استفاده کنید و از مصرف کرم های حاوی رتینول ها، آلفا هیدروکسی اسیدها و سایر کرم های شبانه غافل نشوید. در صورت نیاز می توانید ویتامین ها و آنتی اکسیدان های خوراکی را برای تقویت سلامت پوست و مو خود مصرف کنید.

مراقبت از مو در قرنطینه

هر روزه عرق و سلول های مرده در پوست ایجاد می شوند، بنابراین حتماً هفته ای یک یا دو بار موهای خود را شامپو کنید. اگر هر روز ورزش می کنید، هر روز شامپو بزنید. برای جلوگیری از خشک شدن پوست سر از شامپوهای ملایم استفاده کنید. در صورت نیاز موها و پوست سر را به خوبی مرطوب و آبرسانی کنید. هر چند وقت یک بار پوست و موی سر خود را ماساژدرمانی کنید. سعی کنید به جای محصولات حاوی مواد شیمیایی، از ترکیبات طبیعی مانند نارگیل و روغن زیتون، آلوئه ورا و غیره استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید