هاشمی طبا در پاسخ به این پرسش که چرا ایران از ویلموتس تا برانکو و کالدرون و استراماچونی همیشه بازنده پرونده‌های حقوقی بوده گفت: متاسفانه رفتار، تصمیم‌گیری و البته قراردادهای ما با مربی‌های خارجی ایراد و نقص‌های جدی و مهمی دارد. نمونه روشنش آقای شفر که به بدترین شکل ممکن از استقلال بیرون شد. در این وضعیت شما امکان برد در پرونده‌ها را از دست می‌دهید.

قرارداد ویلموتس محصول عجله و سلایق شخصی است/ وقتی مدیریت ضعیف و ناتوان باشد همین پیش می‌آید

سلام نو – سرویس ورزشی: پرونده قرارداد مارک ویلموتس و شکست شش میلیون دلاری فدراسیون فوتبال در آن، صدای اعتراض همه را بلند کرده است، حتی آنان که آرزوی رفتن کی‌روش را داشتند نیز امروز توان دفاع از ویلموتس و قراردادش را ندارند و سکوت پیشه کرده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به گزارشاتی که بازرس مربوطه ارائه کرده گفته که" شاید بتوان گفت این قرارداد از مصادیق قراردادهای ترکمنچای" است. بسیاری از اهالی ورزش، اقتصاد و سیاست در حال سنجش این مسئله هستند که  با مبلغ قرارداد ویلموتس چه کارهایی می‌شد کرد و مردم از پرداخت این پول در این دوران حسابی ناراضی هستند.

مصطفی هاشمی طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در گفت‌وگو با سلام نو تمام قرارداد ویلموتس و قراردادهایی شبیه آن را محصول اشتباهات پی در پی مدیریتی، تعجیل بی‌مورد و تصمیمات سلیقه‌ای مدیران می‌داند.

وی  با اشاره به قرارداد ویلموتس می‌گوید: وقتی مدیریت ضعیف و ناتوان باشد و آینده‌نگری نداشته باشد همین پیش می‌آید. به جای این که مسیر این قراردادها توسط متخصصین مربوطه و با حوصله و صبر تنظیم شود با سلایق شخصی، خود تعریف کردن‌ها و البته با سرعت و بی‌دقت تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به سرعت بی‌موردی که در قرارداد بستن با ویلموتس وجود داشت بر بی‌توجهی فدارسیون به مشاوران حقوقی خود تاکید کرد و گفت: نه تنها در فدراسیون فوتبال بلکه در عموم فدراسیون‌ها دایره حقوقی تحویل گرفته نمی‌شود و تیم مدیریتی یا رئیس فدراسیون بیشتر بر اساس نظر و سلیقه شخصی خود عمل می‌کند.

هاشمی‌طبا با اشاره به مسیر عجیب قرارداد ویلموتس می‌گوید: در قرارداد ویلموتس هم می‌بینیم که همه چیز به سرعت و ناگهانی شکل گرفت. ویلموتس مطرح شد، تاج یکی دو سفر رفت و ناگهان قرارداد با ویلموتس توسط تاج بسته شد و هیچ کس متوجه نشد ویلموتس از کجا آمد، رقم قراردادش چه قدر است و با این وضع تحریم‌ها چگونه قرار است به او پول پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: چطور می‌شود با یک مربی قراردادی این چنینی با چنین مبلغ سنگینی بست آن هم وقتی که او پیش از بستن قرارداد یک بار هم به ایران نیامده و از ظرفیت‌های مدیریتی و امکانات ورزشی ما برای تیم ملی اطلاعی ندارد.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در واکنش به این مسئله که برخی ویلموتس را مربی تحمیلی وزارت ورزش به مهدی تاج می‌دانند گفت: اگر هم چنین باشد باز هم از آقای تاج سلب مسئولیت نمی‌شود. ایشان مدیر با سابقه ورزش این کشور است و عقل و اختیار داشته و می‌توانسته در بدترین حالت ممکن از سمت خود استعفا دهد تا مجری تصمیمات تحمیلی هر کسی نباشد.

وی ادامه داد:  حالا که این اتفاق افتاده به طور قطع مسئولیت در درجه اول متوجه رئیس فدراسیون و بعد هیات رئیسه آن است. در مراحل بعد نیز وزارت ورزش و نهادهای احتمالی دیگر می‌توانند مقصر باشند.

هاشمی طبا درباره این مسئله که برخی نمایندگان گفته‌اند هزینه این قرارداد باید از اموال تاج، سلطانی‌‎فر و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پرداخت شود گفت: به هر شکل این افراد در این پرونده مسئولیت دارند ولی این که چطور باید با آن‌ها برخورد شود مسئله‌ای است که باید قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور درباره آن تصمیم بگیرند و ظاهرا حالا هم در حال رسیدگی به پرونده هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ایران از ویلموتس تا برانکو و کالدرون و استراماچونی همیشه بازنده پرونده‌های حقوقی بوده گفت: متاسفانه رفتار، تصمیم‌گیری و البته قراردادهای ما با مربی‌های خارجی ایراد و نقص‌های جدی و مهمی دارد. نمونه روشنش آقای شفر که به بدترین شکل ممکن از استقلال بیرون شد. در این وضعیت شما امکان برد در پرونده‌ها را از دست می‌دهید.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی چشم انداز تغییر مثبت در پرونده ویلموتس را غیرممکن ندانست و گفت: به نظرم اگر اعتراض کنیم و خوب جلو برویم و متخصصین پرونده را پیگیری کنند امکان تغییرات مثبت در آن وجود دارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید