از فردا مرحله پنجم و ماقبل پایانی المپیاد جهانی شطرنج که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، آغاز می‌شود و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان‌شان خواهند رفت.

آغاز رقابت جهانی شطرنج‌بازان ایران

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، فدراسیون جهانی شطرنج با وجود شیوع و گستردگی کرونا و تاثیری که بر لغو فعالیت های ورزشی در سال جاری داشت، طبق تقویم از پیش مصوب خود اقدام به برگزاری المپیاد جهانی کرد اما به صورت آنلاین و با شیوه ای متفاوت از همیشه.

طبق این شیوه جدید ۱۶۳ کشور شرکت کننده در المپیاد جهانی رقابت خود را به صورت مقدماتی و در قالب چهار مرحله پیگیری کردند تا از میان آنها ۴۰ تیم برای حضور در مرحله پنجم مشخص شوند. این مرحله از المپیاد جهانی شطرنج از روز جمعه آغاز می شود.

ایران که به عنوان قهرمان شطرنج آسیا متقاضی حضور در المپیاد جهانی ۲۰۲۰ بود از دیدارهای چهار مرحله نخست معاف بود و از مرحله پیش رو رقابت خود با دیگر تیم ها را آغاز می کند. تیم های حاضر در این مرحله در قالب چهار گروه ۱۰ تیمی رقابت با یکدیگر را دنبال می کنند.

رقابت جهانی شطرنجبازان ایران از منزل
تیم ملی شطرنج ایران با ۴ بازیکن در بخش مردان و ۵ بازیکن در بخش بانوان در المپیاد جهانی شرکت خواهد داشت. پرهام مقصودلو، احسان قائم مقامی، محمد امین طباطبایی و آرین غلامی در بخش مردان همراه با سارا خادم الشریعه، مبینا علی نسب، آناهیتا زاهدی فر، آنوشا مهدیان و مطهره اسدی در بخش بانوان ترکیب شطرنجبازان ایران را تشکیل می دهند.

از میان این نفرات آرین غلامی، احسان قائم مقامی و آناهیتا زاهدی فر از محل فدراسیون شطرنج ایران رقابت آنلاین خود با حریفان‌شان را برگزار می کنند اما دیگر شطرنجبازان کشورمان از منزل شخصی خود پیگیر دیدارهای شان خواهند بود.

اعلام برنامه دیدارهای ایران در المپیاد جهانی شطرنج
دیدارهای مرحله پنجم المپیاد جهانی شطرنج که ایران هم در آن حضور دارد از جمعه آغاز شده و طی سه روز دنبال می شود. در هر روز سه دور رقابت برگزار می شود و برای هر دور هم از هر کشور سه شطرنجباز در هر یک از بخش های مردان و بانوان معرفی خواهند شد.

گرجستان اولین حریف تیم ملی شطرنج ایران در المپیاد جهانی است. تیم کشورمان در دور دوم و سوم مسابقات با تیم های آلمان و چین که مدعی اصلی قهرمانی در گروه است، دیدار خواهد داشت.

برنامه دیدارهای تیم ملی شطرنج ایران در المپیاد جهانی (مرحله پنجم) به این شرح است:

جمعه ۳۱ شهریورماه
* ایران -گرجستان (ساعت ۱۲:۳۰)
* ایران - آلمان (ساعت ۱۳:۳۰)
* ایران - چین (ساعت ۱۴:۳۰)

شنبه اول شهریور ماه
* ایران - زیمباوه (ساعت ۱۲:۳۰)
* ایران - هند (ساعت ۱۳:۳۰)
ایران - ازبکستان (ساعت ۱۴ک۳۰)

یکشنبه دوم شهریور ماه
* ایران - اندونزی (ساعت ۱۲:۳۰)
* ایران - ویتنام (ساعت ۱۳:۳۰)
* ایران - مغولستان (ساعت ۱۴:۳۰)

تلاش برای صعود به فینال
به گزارش خبرنگار مهر، در پایان ۹ دور دیدار در هر یک از گروه های ۱۰ تیمی المپیاد جهانی شطرنج، سه تیم برتر هر گروه راهی فینال این دوره مسابقات می شوند.

۱۲ تیم برتر المپیاد جهانی از جمعه ۷ شهریورماه به صورت آنلاین رقابت خود در مرحله فینال را آغاز می کنند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید