پس از گذشت تنها یک هفته از آغاز طرح «تابستانه کتاب ۱۳۹۹» با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم»، استقبال بسیار خوبی از این طرح شده و بیش از ۲۵۰ هزار نسخه کتاب به فروش رفته است، با توجه به همین مهم و طبق روال دوشنبه های هر هفته به سراغ بررسی تازه های کتاب بازار نشر در آخرین هفته مردادماه ۱۳۹۹ رفته ایم که در ادامه خواهیم خواند.

استقبال بی نظیر از طرح تابستانه کتاب ۱۳۹۹

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: در طرح «تابستانه کتاب ۱۳۹۹» که از هفته گذشته شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ به همت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران آغاز شده است، تا کنون ۲۵۰هزار و ۱۵۷ نسخه کتاب به ارزش ۹ میلیارد و ۴۵۱میلیون و ۹۸۸هزار و ۶۸۶ تومان به‌ فروش رسیده است.

استان تهران با دارا بودن ۱۱۹ کتابفروشی در این طرح ۱۷درصد از کل فروش به تعداد ۳۷هزار و ۵۴ نسخه کتاب و به مبلغ یک میلیارد و ۵۹۸ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۲۴۳ تومان را به خود اختصاص داده و استان‌های اصفهان، خراسان‌رضوی و فارس هر کدام به ترتیب با دارا بودن از ، ۱۱، ۱۰ و ۷ درصد از کل فروش در طرح تابستانه‌کتاب در مراحل بعدی قرار دارند.

طرح «تابستانه کتاب ۱۳۹۹» با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان و خریداران کتاب تا ۳۰ مرداد فرصت دارند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح تابستانه کتاب که اطلاعات و فهرست آنها به تفکیک هر استان در سایت tarh.ketab.ir ثبت شده، کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان را با یارانه ۲۰ درصدی خریداری کنند.

در تازه های بازار نشر طبق روال دوشنبه های هر هفته به بررسی کتاب هایی نظیر: «مرد آرایشگر» نوشته سباستین فیتسک و با ترجمه هوش خرمی‌پور از انتشارات کتابسرای تندیس، «فلسفه درد» نوشته آرنه یوهان وِتلِسِن و با ترجمه محمد کریمی از انتشارات نو و «هیولای رنگ‌ها» نوشته آنا یناس و با ترجمه سحر ترهنده از انتشارات فاطمی رفته ایم که در ادامه خواهید خواند.

۱-  «مرد آرایشگر»

نویسنده: سباستین فیتسک
مترجم : مهوش خرمی‌پور
انتشارات: کتابسرای تندیس

توضیحات:
کتاب «مرد آرایشگر» نوشته سباستین فیتسک و با ترجمه مهوش خرمی‌پور که به تازگی توسط انتشارات کتابسرای تندیس در ۳۴۴ صفحه و با قیمت پشت جلد ۶۰۰۰۰ تومان در ‌بازار کتاب چاپ و منتشر شده است.

فیتسک در این‌رمان در پی نشان‌دادن این‌مساله است که علاوه بر مرگ و خواب؛ خستگی مفرط و خواب‌آلودگی نیز باعث فرورفتن آدم در تاریکی ابدی می‌شوند و در این‌رمان زنی به‌نام اِما حضور دارد که خواب را دوست می‌دارد اما رویاهایش را نه، چون رویاهای او به‌طور زهرآگین با خستگی و خواب‌آلودگی درهم‌آمیخته هستند و تبدیل به کابوس‌های وحشتناک می‌شوند، علت وحشتناکی این‌کابوس‌ها این است که خیلی از آن‌ها بازتاب رویدادهای واقعی زندگی اِما هستند.

سباستین فیتسک نویسنده جنایی‌نویس آلمانی متولد سال ۱۹۷۱ در برلین و یکی از نویسندگان موفق ادبیات جنایی و روانشناسی آلمان محسوب می‌شود، وی پیش از این رمان «کلکسیونر چشم» را به نگارش درآورده بود.

در رمان «کلکسیونر چشم» مساله بر سر پیدا کردن یک قاتل زنجیره‌ای بود و در «مرد آرایشگر» سوال مهم این است که مرد آرایشگر کیست و چرا این‌قدر بی‌رحم است؟ این‌رمان درباره خواب و کابوس‌های وحشتناک است.

۲- «فلسفه درد»

نویسنده: آرنه یوهان وِتلِسِن
مترجم : محمد کریمی
انتشارات: نو

توضیحات:
کتاب «فلسفه درد» نوشته آرنه یوهان وِتلِسِن و با ترجمه محمد کریمی که به تازگی توسط انتشارات نو در  ۲۰۴  صفحه و با قیمت پشت جلد ۳۲۰۰۰ تومان در ‌بازار کتاب چاپ و منتشر شده است.

سوال اصلی که نویسنده این‌کتاب مطرح می‌کند این است که تقدم با فکر یا احساس؟ و برای پاسخ‌گویی به آن، از نظریات فلاسفه و متفکرانی چون سورن کی‌یرکگور، زیگموند فروید، ماکس هورکهایمر، تئودور آدورنو، آلیس میلر، سوزان سانتاگ و ملانی کلاین استفاده کرده است،  نسخه اصلی کتاب «فلسفه درد» که یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه فلسفه زندگی» است که این‌ناشر چاپ می‌کند، سال ۲۰۰۹ در لندن منتشر شده است.

آرنه یوهان وِتلِسِن نویسنده کتاب «فلسفه درد» می‌گوید این‌که انسان‌ها از درد بیزار و گریزان هستند، به‌هیچ‌وجه اختراع پدر فایده‌باوری مدرن یعنی جرمی بنتام نیست و حتی اگر بود این‌حرف از منظر همه انسان‌ها و همه جوامع شناخته‌شده درست باشد، کماکان داستان بسیار فراتر از این‌حرف‌ها بود،  چون هرچند از درد اجتناب می‌کنیم، اما درد انسان را برمی‌انگیزد، به هیجان می‌آورد و گاه انسان‌ها فعالانه در پی آن هستند.

آرنه یوهان وتلسن معتقد است همه انسان‌ها در هر لحظه از زندگی‌شان در معرض درد هستند؛ اما نه لزوما به شکل یک‌واقعیت سمج بلکه به منزله یک احتمال دائمی. او در کتاب خود، اشکال گوناگونی از درد را مورد بررسی قرار داده است؛ مثل درد شکنجه، درد اضطراب، درد بیماری، درد اندوه، درد خشونت، افسردگی و ...

این‌کتاب ۱۲ فصل اصلی دارد که عناوین آنها به‌ترتیب عبارت‌اند از: «نهایت درد: شکنجه»، «درد مزمن یا بیماری»، «درد روانی»، «نقدی بر نگرش اگزیستانسیالیستی سارتر»، «درد به منزله پدیده»، «اضطراب و افسردگی»، «وضع بنیادی و تغییرناپذیر وجود بشر»، «انتقال درد روانی»، «نقش فرهنگ در نحوه مواجهه با درد»، «درد و مقوله شر»، «وقتی درد بازتولید می‌شود و به نمایش در می‌آید...» و «درد همچون انتخابی اجباری در جامعه‌ای...».

۳- «هیولای رنگ‌ها»

نویسنده: آنا یناس
مترجم: سحر ترهنده
انتشارات: فاطمی

توضیحات:
کتاب «هیولای رنگ‌ها» نوشته آنا یناس و با ترجمه سحر ترهنده که به تازگی توسط انتشارات فاطمی در ۴۸ صفحه و با قیمت پشت جلد ۳۸۰۰۰  تومان در ‌بازار کتاب چاپ و منتشر شده است.

کتاب «هیولای رنگ‌ها (داستانی درباره احساس‌های رنگارنگ)» در قالب یکی از عناوین «کتاب‌های طوطی» واحد کودک و نوجوان این‌ناشر چاپ شده است و مخاطبان اصلی این‌کتاب کودکان گروه سنی الف و ب هستند.

داستان این‌کتاب درباره هیولای رنگ‌هاست که قیافه‌ای عجیب و غریب و بدنی رنگارنگ دارد، او حسابی عجیب و غریب و گیج و هاج‌وواج شده چون انگار همه احساس‌هایش قاطی‌پاطی شده‌اند و او حالا وسط احساس‌های درهم‌برهم‌اش گیر کرده و می‌خواهد آن‌ها را از هم جدا کند، می‌خواهد هرکدام از احساس‌هایش را سر جای خودشان بگذارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید