نماینده پارلمان ایرلندبه توافق امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش نشان داد.

ابراز تاسف نماینده پارلمان ایرلند از توافق امارات و اسرائیل

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نماینده پارلمان ایرلند از توافق امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط، عمیقا ابراز تاسف کرد و هشدار داد که این قبیل تصمیم‌ها به رژیم آپارتاید اسرائیل مشروعیت می‌بخشد و خیانت به ملت فلسطین است.

«ریچارد بوید برت» از حزب «همبستگی – مردم پیش از سود» روز شنبه (۲۵ مرداد) در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در لندن خاطر نشان کرد که توافق ابوظبی و تل‌آویو باعث صلح و امنیت در خاورمیانه نخواهد شد. بلکه به منافع غیرقانونی آمریکا و اسرائیل در منطقه مشروعیت داده و به ملت فلسطین که سرزمین‌های خود را از دست داده‌، آزادی و استقلال عمل ندارند کمکی نخواهد کرد. 

وی افزود: این یک توافق برای رسیدن به صلح نیست بلکه بازی دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو در حوزه روابط عمومی است تا به اشغال‌گری در سرزمین های فلسطین ادامه دهد، حق میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی را که از وطن خود بیرون شده‌اند نادیده گرفته شود و اشغالگری بی‌رحمانه در نوار غزه ادامه یابد.

این قانون‌گذار ایرلندی تصریح کرد؛ جامعه جهانی تنها به توافقی نیاز دارد که به فلسطینیان آزادی و استقلال عمل داده و منجر به پایان موجودیت رژیم آپارتاید و نژادپرست اسرائیل شود.

او در پاسخ به سووالی درباره روند توافق دولت‌های عرب حوزه خلیج فارس با رژیم اشغال‌گر قدس هم گفت؛ تازمانی که فلسطینیان آزادی عمل نداشته باشند، با چنین توافق‌هایی موافق نیست. 

برت افزود: به نظر من توافق با اسرائیل به سرکوب مردم فلسطین مشروعیت می‌بخشد و باعث پذیرش رژیم آپارتاید اسرائیل می‌شود. این توافقات ارتباطی با صلح ندارند و اگر ما خواهان پایان مناقشه فلسطین و اسرائیل هستیم باید استقلال عمل فلسطینیان و پایان سلطه غرب در منطقه را مد نظر قرار دهیم.

وی در همین حال توافق امارات با رژیم صهیونیستی را به تلاش‌های دونالد ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت داد تا بلکه از این طریق بتواند محبوبیتی را در حوزه سیاست خارجی برای خود دست و پا کند.

این قانون‌گذار ایرلندی به این ترتیب نتیجه گرفت که نسبت به توافق امارات و رژیم صهیونیستی کاملا بدبین است و در سطح وسیع‌تر نگران است همکاری واشنگتن، تل‌آویو و برخی دولت‌های حوزه خلیج فارس زمینه ای را فراهم کند که به سود منافع مردم نباشد. بلکه به گفته‌ او دولت‌های عرب حاشیه خلیج فارس در کسوت عوامل دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو به هزینه مردم رفتار کنند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

عربستان سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در  سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

کشورهای اروپایی در ۴۸ ساعت گذشته به رغم استقبال از توافق یادشده بر لزوم توقف طرح غیر قانونی الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغال تاکید کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید