۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 55164882

قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد کاهش بود و قیمت هر انس طلا با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۱۹۴۵ دلار و ۱۲ سنت رسید.

آخرین قیمت طلا در بازارهای جهانی

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۱۹۴۵ دلار و ۱۲ سنت رسید.

در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و تداوم بن بست در مذاکرات بسته محرک مالی آمریکا موجب کاهش اشتها برای حضور در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد کاهش بود و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از ماه مارس قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۱۹۴۵ دلار و ۱۲ سنت رسید. قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۱.۰۵ درصد کاهش به ۱۹۴۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.
پس از رسیدن به رقم بی سابقه ۲۰۷۷ دلار و ۵۰ سنت در روز ۷ اوت و ۹ هفته افزایشی متوالی، قیمت طلا در این هفته شاهد کاهش ۴.۵ درصدی بود.

انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی از جمله آمارهای ناامیدکننده از میزان خرده فروشی در آمریکا نیز نتوانست به تقویت قیمت طلا در این هفته کمک کند.
میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به نزدیکی بالاترین رقم های ۷ هفته گذشته رسیده و امیدها به نهایی شدن دور جدید اقدامات محرک مالی دولت آمریکا به دلیل مخالفت کنگره کمرنگ شده است.
افزایش سوددهی اوراق قرضه موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.
جفری سیکا تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در صورتی که بسته محرک مالی جدیدی در آمریکا به اجرا گذاشته شود و وضعیت آشفته ای بر تحولات انتخاباتی آمریکا حاکم شود، احتمال هجوم مجدد سرمایه گذاران به سمت بازار طلا و رکورد شکنی مجدد فلز زرد افزایش می یابد.»
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره روز جمعه با ۴.۷ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۲۴ سنت رسید و در آستانه اولین کاهش هفتگی پس از ۹ هفته افزایش متوالی قرار گرفت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید