ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان این که تنها 25 درصد از پول گندم کاران کردستانی باقی مانده گفت که ۷۵ درصد پول به کشاورزان پرداخت شده.

تنها 25 درصد از پول گندم کاران کردستانی باقی مانده

به گزارش سلام نو، محمدفرید سپری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برداشت گندم از اراضی کشاورزی استان کردستان از اوایل تیرماه، تا روز گذشته ۶۵۵ هزار و ۷۴۲ تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۲ هزار هکتار سطح قابل برداشت گندم آبی با ۷۰ درصد برداشت و ۳۴۶ هزار هکتار و گندم دیم با ۶۲ درصد برداشت داریم، افزود: پیش بینی می‌شود از سطح این اراضی تا پایان فصل برداشت گندم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر از ۹۰ مرکز خرید گندم ۸۴ مرکز فعال هستند، گفت: آهنگ خرید گندم در استان در حال حاضر روزانه به ۸ هزار و۵۳۳ تن می‌رسد.

سپری با اشاره به ارزش ریالی بهای گندم در استان که معادل یک هزار میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان بوده است، یادآور شد: از این میزان تاکنون یک هزار میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۸۹ هزار تومان آن به حساب گندم کاران کردستانی واریز شده است که نشان دهنده پرداخت ۷۵ درصدی به کشاورزان استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: ۶۱ صدم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان رشد خرید گندم در استان بوده است.

سپری به میزان خرید گندم در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: شهرستان بیجار با ۱۸۵ هزار و ۴۶۲ تن بیشترین و شهرستان سروآباد با ۹۷۵ تن کمترین میزان خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه به کلزای خریداری شده از کشاورزان استان کردستان اشاره کرد و گفت: تا کنون یک هزار و ۷۷۶ تن کلزا از ۲۲۷ کشاورز کردستانی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: ارزش ریالی کلزای خریداری شده در مجموع ۷ میلیارد و ۸۹۸ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان بوده است.

سپری در پایان اظهار کرد: شهرستان سقز با ۵۷۸ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم و بیجار با ۱۴ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم بیشترین و کمترین میزان خرید کلزا را به خود اختصاص داده‌اند.
 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید