ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد ادعاهای دور از ذهن و اثبات نشده مداخله مسکو در امور داخلی آمریکا تأسف آور است.

تاسف روسیه به ادعای دخالت در امور داخلی آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که گسترش ادعاهای دور از ذهن و غیرقابل اثبات "دخالت مسکو در امور داخلی آمریکا" در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، بسیار تأسف آور است.

زاخارووا گفت: «هیچ شواهد واقعی درباره تأثیرگذاری دولت روسیه بر روند انتخابات و دیگر امور داخلی در ایالات متحده وجود نداشته و نمی تواند وجود داشته باشد. البته، باعث تأسف شدید است که این گونه سوء استفاده‌ها همچنان در حال گسترش هستند، حتی در شرایط کنونی که آمریکا و کل جهان با چالش شیوع عفونت ویروس کروناو پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن روبرو هستند.»

این دیپلمات به اهمیت همکاری‌های بین المللی برای مقابله موثر با بحران جاری اشاره و تأکید کرد: «ما اطمینان داریم که در چنین شرایطی مهم است که تلاش‌های جامعه جهانی متحد شده و از مطرح کردن ادعاهای سیاسی بی پایه و اساس به کشورهای دیگر خودداری شود.»

لاوروف خطاب به پامپئو: اگر شواهدی درباره "تبانی روسیه با طالبان" دارید، ارائه دهید

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه این کشور در جریان مذاکرات تلفنی اخیر خود با "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا، از وی خواسته بود تا شواهدی درباره "تبانی مسکو با جنبش طالبان" (که فعالیت آن در روسیه ممنوع است) برای کشتن نظامیان آمریکایی، ارائه دهد.  

زاخارووا گفت: «رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه چنین اظهاراتی درباره ("توطئه" بین روسیه و طالبان) را صرفاً گمانه زنی‌های بی پایه و اساس توصیف کرد که هیچ ارتباطی با واقعیت‌های رخ داده ندارد. وی از پامپئو درخواست کرده بود که اگر  واشنگتن شواهدی در این رابطه در اختیار دارد، آنها را به مسکو منتقل کند که همانطور که همه می‌دانند، هیچ مدرکی ارائه نشده است.»

لازم به یادآوری است، روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای تهدید کرد که در صورت تأیید گزارشات مبنی بر پرداخت روسیه به نیروهای طالبان برای به قتل رساندن نیروهای آمریکایی در افغانستان، مسکو "بهای سنگینی" خواهد پرداخت. پامپئو گفت: « من این موضوع را با وزیر امور خارجه (سرگئی) لاوروف در میان گذاشته‌ام و می دانم که نظامیان ما نیز با مقامات نظامی روس در این باره صحبت کرده‌اند. ما چنین مسئله‌ای را تحمل نخواهیم کرد.»

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید