شرکت ایرباس از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه ۱۵ درصدی برای خرید هواپیماهای این شرکت ابراز تأسف کرد.

ابراز تاسف ایرباس از اقدام آمریکا بر اعمال تعرفه ۱۵ درصدی

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس روز چهارشنبه از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه 15 درصدی برای خرید هواپیمای ایرباس با وجود اقدامات اتحادیه اروپا برای رعایت قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO)  ابراز تأسف کرد.

کلی مک کانل، سخنگوی ایرباس گفت: ایرباس عمیقا متأسف است که با وجود اقدامات اخیر اروپا برای رعایت کامل مقررات، نماینده تجاری آمریکا تصمیم گرفته است که تعرفه های هواپیماهای ایرباس را حفظ کند به ویژه در زمانی که حمل و نقل هوایی و سایر بخش ها با یک بحران بی سابقه روبرو هستند.

وی افزود: ایرباس اطمینان دارد که اروپا برای دفاع از منافع خود و منافع همه شرکت ها و بخش های اروپایی، از جمله ایرباس، که هدف این تعرفه ها قرار گرفته اند، به درستی پاسخ خواهد داد.

این بیانیه در پی تصمیم دولت ایالات متحده برای حفظ تعرفه در مورد ایرباس و سایر کالاهای اروپایی با وجود اقدامات اتحادیه اروپا برای حل و فصل یک اختلاف 16 ساله در مورد یارانه هواپیما صورت گرفت.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا روز چهارشنبه گفت که اتحادیه اروپا اقدامات لازم را برای تطبیق با تصمیمات سازمان تجارت جهانی انجام نداده است و واشنگتن روند جدیدی را به منظور تلاش برای دستیابی به یک راه حل بلند مدت آغاز خواهد کرد.

دفتر لایتیزر اعلام کرده است که لیست خود را از 7.5 میلیارد دلار محصولات اروپایی که تحت تأثیر قوانین جدید قرار می گیرند اصلاح می کند تا برخی کالاهای یونان و انگلیس را حذف و معادل آن کالای آلمان و فرانسه را اضافه کند.

این در حالی است که سخنگوی اتحادیه اروپا با احتیاط از تصمیم ایالات متحده مبنی بر عدم افزایش کالاهای مشمول تعرفه استقبال کرد و گفت: این کمیسیون از تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تشدید اختلافات جاری بر سر هواپیماها با افزایش تعرفه بر روی محصولات اروپایی، قدردانی می کند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید