۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 55164454

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن در حال بررسی احتمال اعمال تحریم علیه بلاروس به‌واسطه رویدادهای اخیر در این کشور است.

آمریکا بلاروس را تهدید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پمپئو در مصاحبه ای که امروز (پنجشنبه) رادیو اروپای آزاد با وی انجام داد و در وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، گفت: اطمینان دارم که به همه این موارد می پردازیم و نکته مهمی که باید به آن توجه شود، معیارهاست.

وی افزود: آنچه معتقد به انجامش هستیم، صرفا اقدام یکجانبه آمریکا نیست، بلکه روشی چند جانبه برای فراهم کردن نتایجی خوب برای مردم بلاروس است، خواه از طریق تحریم ها باشد یا اتخاذ تصمیماتی در مورد تحویل محصولات را در بر گیرد؛ اینها جملگی مواردی است که هنوز مشخص نشده است.

پمپئو در پاسخ به پرسشی در مورد تغییرات احتمالی در مناسبات آمریکا – بلاروس به ویژه در زمینه تحویل نفت آمریکا به بلاروس و اعزام سفیر ایالات متحده به مینسک گفت: باید از طریق آن اقدام کنیم.

وی افزود: به شدت با مساله انتخابات (بلاروس) مشکل داریم و بسیار ناامید هستیم که این انتخابات، آزادانه تر و عادلانه تر نبود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: قبلا شاهد چنین رفتارهایی بوده ایم. همچنین خشونت و تبعات پس از آن را مشاهده کرده ایم، اینکه با معترضان مسالمت آمیز طوری رفتار می شود که مغایر با آنچه باید باشد، است.

وی افزود: با دوستان اروپایی و دوستان خواهان آزادیمان که از رویدادهای (بلاروس) نگران هستند، همکاری خواهیم داشت. ما خواستار نتایج خوب برای مردم بلاروس هستیم و متناسب با آن اقدام خواهیم کرد.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز یکشنبه (۱۹ مرداد) برگزار شد و براساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور، «الکساندر لوکاشنکو» رییس‌جمهوری کنونی پیروز انتخابات اعلام شد، اما پس از پایان زمان اخذ رای، هزاران تن از مخالفان لوکاشنکو در شهرهای مختلف بلاروس به خیابان‌ها آمدند و با پلیس ضد شورش درگیر شدند.  

لوکاشنکو عهد کرده است که اجازه ندهد بلاروس "از هم پاشیده شود" و معترضان را مهره‌های قدرت‌های خارجی خوانده است.  

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید