رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد درخصوص نحوه برخورد با معترضان در بلاروس ابراز نگرانی کرد.

واکنش سازمان ملل به وضعیت بلاروس
به گزارش سلام نو به نقل از افکارنیوز، «میشل باچله» رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه درخصوص نحوه برخورد با معترضان در بلاروس ابراز نگرانی کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی «گلوبال نیوز»، باچله گفت، بنا بر گزارش‌ها، پلیس بلاروس برای مقابله با معترضان از گلوله پلاستیکی، خودرو آب‌پاش و نارنجک صوتی استفاده کرده است.

این مقام سازمان ملل گفت: «گزارش‌ها حاکی از این است که حدود ۶۰۰۰ نفر ظرف سه روز گذشته مورد بازداشت قرار گرفته‌اند که عابران و افراد زیر سن قانونی را نیز شامل می‌شود و چنین دستگیری‌های گسترده‌ای با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر مغایرت دارد».

وی با اشاره به گزارش‌های ضد و نقیض از رفتار نامناسب با بازداشت‌شدگان خواستار تحقیق در این خصوص شد.

«آن لیند» وزیر امور خارجه سوئد نیز امروز (چهارشنبه) گفت، به نشستی با حضور وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا دعوت شده تا در مورد اعمال تحریم‌های احتمالی علیه بلاروس به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (سه شنبه) در واکنش به تحولات اخیر در بلاروس، این کشور اروپایی را به اعمال تحریم‌هایی تهدید کرد.

معترضان در شهرهای مختلف بلاروس سه شب متوالی دست به تجمع زده‌اند؛ تجمعاتی که به خشونت کشیده شد و طبق اعلام وزارت کشور بلاروس دستکم یک کشته بر جا گذاشته است.

دلیل شکل گیری این اعتراضات، پیروزی مجدد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بود.

طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات بلاروس لوکاشنکو توانست با کسب ۸۰.۲۳ درصد آرا در این انتخابات پیروز شود و این در حالی بود که سهم «اسوتلانا تیخانوفکسایا»، رقیب اصلی لوکاشنکو تنها ۹.۹ درصد آرا بوده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید