گزارشات به دست آمده از سراسر جهان نشان می دهد که کودکان در همه‌گیری کرونا به یک بیماری نادر مبتلا می شوند که علائم آن تب و التهاب است.

ابتلای کودکان به یک بیماری نادر در همه‌گیری کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پزشکان با مطالعه یک بیماری تاثیرگذار بر کودکان که به ویروس کرونا مرتبط است دریافته‌اند که تغییرات قابل توجهی در گلبول‌های سفید این بیماران به وجود آمده است.

تحقیق جدید نشان می‌دهد شاید این یافته‌ها به پزشکان کمک کند تا میزان مقاومت یک فرد در برابر درمان‌های فعلی را پیش‌بینی کنند.

گزارشات به دست آمده از سراسر جهان که انگلیس را هم شامل می‌شود حاکی از آن است که کودکان در طول همه‌گیری ویروس کرونا به یک سندرم التهابی چند سیستمی جدید مبتلا شده‌اند. علائم این بیماری تب و التهاب است و متخصصان گقته‌اند که این بیماری بسیار نادر است.

سندرم التهابی چند سیستمی کودکان (PIMS-TS) که در حال حاضر با عفونت سارس-کووید-۲ ارتباط دارد یک بیماری جدید است و با بیماری کاوازاکی و همچنین سندرم شوک سمی (توکسیک)  ویژگی‌های مشترکی دارد.

متخصصان نمونه‌های خونی کودکان مبتلا به این بیماری را که در طول قرنطینه ویروس کرونا در انگلیس در بیمارستان اطفال بیرمنگام پذیرش شده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

با توجه به مقاله پیش‌تر چاپ شده‌ای که هنوز مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است، آن‌ها دریافتند که تغییرات عمده‌ای در مونوسیت (نوعی گلبول سفید) بیماران مبتلا به سندرم التهابی چند سیستمی (PIMS-TS) و کاوازاکی صورت گرفته است.

دکتر "گراهام تیلور"، نویسنده ارشد و همراه گفت این تحقیق برای اولین بار نشان می‌دهد که هر دو بیماری با تغییرات بسیار زیاد در تعداد مونوسیت‌ها و آرایش ژنتیکی‌شان مشخص می‌شوند.

دکتر تیلور از مرکز ایمنی‌شناسی و ایمنی‌درمانی در دانشگاه بیرمنگام گفت: نتایج ما نیازمند تایید در یک گروه وسیع‌تر از بیماران است اما تغییراتی که شاهدش بوده‌ایم احتمالا بسیار مرتبط است.

او گفت: این یافته‌ها احتمالا کمک می‌کند تا میزان مقاومت کودکان در برابر بیماری سندرم التهابی چند سیستمی و کاوازاکی را پیش‌بینی کنیم و همچنین روش‌های درمانی جایگزین برای هر دو بیماری را نیز بشناسیم.

دکتر "بارنی شولفیلد"، مشاور مراقبت‌های ویژه کودکان از بنیاد تراست وزارت بهداشت و درمان در بیمارستان زنان و کودکان بیرمنگام گفت: کودکان بیمار مبتلا به سندرم التهاب چند سیستمی در سراسر جهان که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری‌ هستند نیاز به تحقیق اضطراری برای درک این بیماری نادر دارند که زندگی‌شان را به طور بالقوه دستخوش تغییر کرده است.

در تحقیقات انگلیس کودکانی که با علائم مشابه ابتلا به بیماری کاوازاکی بستری شدند در آزمایش پادتن کووید-۱۹ مثبت بوده‌اند. علائم این بیماری نوظهور شامل تب، التهاب و همچنین شواهدی از نارسایی اعضایی است که منجر به اختلال در عملکرد قلب، فشار خون پائین و تشنج‌های مرگ‌آور می‌شوند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، از ماه ژوئیه تا به حال ۳۰۰ مورد از این بیماری کودکان در بریتانیا تشخیص داده شده است. گزارش‌هایی از کودکانی که این علائم را بروز داده‌اند در سایر مناطق اروپا و در ایالات متحده در زمان همه‌گیری ویروس کرونا ارائه شده است و برخی از آن‌ها در نیویورک و فرانسه پس از نشان دادن علائم مشابه بیماری کاوازاکی جان باخته‌اند.

 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید