سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت در پی حمله پهپادی ترکیه به اقلیم کردستان اعلام کرد دولت باید از حاکمیت سرزمینی عراق حفاظت کند.

دولت عراق باید از حاکمیت سرزمین حفاظت کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حکیم در پیامی حمله هوایی ترکیه به اقلیم کردستان را محکوم کرد و گفت: اقدام نیروی هوایی ترکیه در حمله به منطقه «سیدکان» کردستان را که باعث شهادت تعدادی از شهروندان و فرماندهان نیروی پاسداران مرزی عراق شده محکوم می کنیم. 
وی ادامه داد: از دولت عراق می‌خواهیم به اقدامات لازم برای حفاظت از حاکمیت سرزمینی کشور دست زند و از ترکیه نیز می‌خواهیم که به اصول حسن همجواری و چارچوب‌های تعیین شده در روابط بین‌المللی پایبند باشد.
«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق نیز شامگاه ‌روز گذشته در بیانیه‌ای به حمله پهپادی ترکیه به شمال اربیل واکنش نشان داد و خواستار توقف فوری حملات و مذاکره و گفت‌وگو برای حل مشکلات در مرزهای دو کشور شد.
رسانه‌های عراقی روز سه‌شنبه از کشته شدن چهار تن از نیروهای مرزبانی این کشور (دو افسر ارشد، دو سرباز) در حمله هوایی ترکیه خبر دادند.
بر اساس برخی گزارش ها، در حمله پهپاد ترکیه به نشست مشورتی بین نیروهای مرزبانی عراق و عناصر پ.ک.ک ۲۰ تن کشته شدند. 
وزارت امور خارجه عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد: بغداد ضمن اعلام مخالفت قاطع با تجاوز ترکیه به خاک خود، تجاوز این کشور به منطقه سیدکان از توابع استان اربیل در اقلیم کردستان عراق را که با هواپیمای بدون سرنشین انجام و باعث کشته شدن دو افسر و یک سرباز نیروهای مسلح شد، محکوم می کند.
بیانیه می فزاید: عراق این اقدام را نقض حاکمیت خود و آن را عملی تجاوز کارانه و مغایر با قوانین بین الملل به عنوان تنظییم کننده روابط میان کشورها و اصل حسن همجواری می داند.
وزارت امور خارجه عراق همچنین با اعلام لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق را که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، گفت که در این رابطه سفیر ترکیه را نیز احضار و یادداشت شدید اللحنی را به وی تسلیم خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید