دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکابزرگترین معضل جهان را اوضاع حول محور مذاکرات خلع سلاح اتمی با روسیه اعلام کرد.

 بزرگترین مشکل جهان از نظر ترامپ!

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با هاگ هویت، گوینده رادیو آمریکا گفت: ما در حال حاضر با روسیه بر سر بسته تسلیحات اتمی درگیر هستیم و آنها می‌خواهند این مساله انجام شود. فکر نمی‌کنم آنها منتظر بمانند. آنها می‌خواهند این مساله، این کار انجام شود. این یک کار بزرگ است. این بزرگترین مشکل در جهان حال حاضر است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما در حال حاضر با روسیه درگیر این مساله هستیم.

سال گذشته میلادی خبرگزاری تاس سوالی از ترامپ پرسید مبنی بر اینکه آمریکا تمایل دارد تا با روسیه و چین و شاید کشورهای دیگر یک توافق جدید کنترل سلاح داشته باشد یا خیر و یکی از سخنگوهای وزارت خارجه این کشور گفته بود که واشنگتن در حال بررسی احتمال تمدید معاهده "نیو استارت" است.

نیواستارت که در ۲۰۱۱ اجرایی شد، روسیه و آمریکا را از استقرار بیش از ۷۰۰ موشک بالستیک بین قاره‌ای، موشک‌های بالستیک که از زیر دریایی پرتاب می‌شوند، بمب افکن‌های استراتژیک و ... منع می‌کند.

روزهای ۱۶ تا ۱۸ اوت سال جاری میلادی آمریکا و روسیه دور دیگری از رایزنی‌ها را درباره ثبات استراتژیک در وین برگزار می‌کنند. هیات روسی به ریاست سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و هیات آمریکایی به ریاست مارشال بیلینگزلی، فرستاده ویژه ریاست جمهوری در امور کنترل سلاح خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید