رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کاهش آمار ابتلای شهروندان به بیماری کرونا خبر داد.

کاهش روند آمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان

به گزارش سلام نو به نقل از  ایلنا، حسین فرشیدی پیش از ظهر امروز (۲۱ مردادماه) در ارتباط تصویری با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار  با بیان اینکه اگر  بهداشت و درمان بخواهد تاثیرکاری را نشان دهد، جز از طریق اطلاع رسانی توسط خبرنگاران امکان پذیر نیست، اظهار کرد: روز ۱۷ مرداد بهانه ای شد که بتوانیم از این روز استفاده کرده و از کسانی که به عنوان خبرنگار وقت، آبرو و جان‌شان را در این راه گذاشته اند، تقدیر کنیم. خبرنگاری کار حساسی است و بدون اطلاع رسانی صحیح نمی توان کاری را پیش برد.

وی در ادامه به شیوع بیماری کرونا در استان هرمزگان اشاره و تشریح کرد: خوشبختانه در آمار ابتلا شهروندان به بیماری کرونا در روند کاهشی قرار داریم و این موضوع از تیر ماه به وقوع پیوسته و این کاهش در مراجعه به مراکز درمانی هم نمود پیدا کرده است. این کاهش هم در روند بستری و هم در تعداد فوتی ها در هرمزگان مشاهده می شود.

فرشیدی اضافه کرد: بر اساس بروز و شیوع بیماری چند بار استراتژی های مراقبتی را تغییر دادیم که در حال حاضر  تعداد بیماران بخش ویژه کم شده است اما ارائه خدمات همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تاکید کرد: باید بدانیم که بیماری از بین نرفته است، وقتی می‌گوییم استان قرمز است به معنی قرمز بودن همه شهرستان‌ها نیست، بندرعباس شاخصی است برای رنگ‌بندی وضعیت استان هرمزگان.

وی عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت بندرعباس از قرمز به نارنجی رسیده است. زمانی که گفته شد بشاگرد و سیریک در وضعیت سفید قرار دارند، بسیاری از مراقبت ها کم شد که این موضوع باید اصلاح شود و افراد همچنان به رعایت پروتکل‌ها پایبند باشد، متاسفانه در برخی شهرستان‌ها مانند میناب، بندرلنگه و قشم افزایش آمارها را در پی داشتیم و تعداد بستری آنها بالاست.

فرشیدی با بیان اینکه موارد فوتی کرونا در هرمزگان تا این لحظه به ۶۱۴ مورد رسیده است، اضافه کرد: بالغ بر ۵۰ درصد از بیماران از بخش(آی.سی.یو) مرخص شده اند که این آمار مناسب و نشان دهنده طی کردن روند مطلوبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: تمام برنامه های ما باید بر اساس این باشد که بیمار نداشته باشیم که بدحال باشد، اینکه بدانیم ماسک می‌تواند از ما و سایر شهروندان محافظت کند اما این مسئله را رعایت نکنیم باعث افزایش آمار می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید