معترضان خشمگین در استان «دیوانیه» عراق،ساختمان استانداری این استان را آتش زدند.

معترضان عراقی استانداری دیوانیه را به آتش کشیدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جمعی از معترضان در استان «دیوانیه» در عراق، بخشهایی از ساختمان استانداری این استان را آتش زدند.

به گزارش ایرنا، منابع رسانه‌ای عراق اعلام کردند که جمعی از معترضان خشمگین در اعتراض به وضعیت نابسامان برق شهری و خدمات عمومی، دیشب (دوشنبه شب) وارد ساختمان استانداری دیوانیه شده و بخشی از ساختمان آن را به آتش کشیدند.

بخشی از استانداری دیوانیه براثر آتش‌سوزی‌های قبلی معترضان در شش ماه گذشته بسته بوده و قرار بود پس از انجام تعمیرات بازگشایی شود، اما معترضان به وضعیت بد خدمات‌رسانی شهری در این استان جنوبی عراق، بار دیگر این بخش از استانداری را به آتش کشیدند.

طبق گزارش‌ها، این حادثه تنها خسارات مادی به دنبال داشته و تلفاتی انسانی به در پی نداشته است.

استان دیوانیه و مرکز آن، از آغاز اعتراضات در اول اکتبر 2019 تاکنون شاهد خشونت بوده است و اوائل هفته جاری تعدادی از کارمندان این استان از بیم تهدید جانی از حضور در محل کار، خودداری کردند.

تعدادی از گروه‌های معترض، کارکنان را در این استان تهدید جانی کرده‌اند که از حضور در ادارات و بازگشایی دوائر دولتی خودداری کنند.

این درحالی است که دیوانیه علاوه بر مشکل خدمات عمومی، اخیرا با پدیده عجیب مرگ جمعی آبزیان در رودهای منشعب از رودخانه فرات و برخی تالاب‌ها در این استان مواجه شده، امری که هنوز علل و عوامل آن نامشخص مانده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید