رئیس شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی کشور گفت: امسال حدود ۱۰ تا ۲۲ درصد به میزان شهریه دانشگاه‌ها افزوده می‌شود.

میزان افزایش شهریه دانشگاه‌های غیردولتی در سال جدید مشخص شد
به گزارشسلام نو به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، علی آهون منش رئیس شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی کشور گفت: با توجه به شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، شهریه این دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید نسبت به نرخ تورم و میزان افزایش شهریه پارسال افزایش نیافته است.

او با بیان این که اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی به هیات‌های امنا اعلام کرده است بسته به موقعیت هر دانشگاه می‌توانند شهریه را افزایش دهند افزود: توصیه کردیم با توجه به موضوع کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، این افزایش بیشتر از پارسال نباشد.

رئیس شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی کشور با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی در شرایط کرونا و بازگشایی دانشگاه‌ها ادامه داد: دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا این است که در هر اتاق بسته به وسعت آن یک یا دو نفر حضور داشته باشند.

آهون منش بیان کرد: دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی و غیر انتفاعی ۱۰ درصد دانشجویان کشور را شامل می‌شوند که از این میزان به طور میانگین ۱۲ درصد خوابگاهی هستند و با این وضعیت دانشگاه‌های بزرگ هم در این زمینه اتاق کم می‌آورند و به همین دلیل دانشگاه‌های دولتی اعلام کردند ترم اول سال آینده را مجازی برگزار خواهند بود.

او تصریح کرد: در دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی اعلام کردیم اگر می‌توانید ضوابط بهداشتی را رعایت کنید این اقدام انجام در غیر این صورت به توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا عمل شود.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی کشور با اشاره به تعویق کنکور سراسری تاکید کرد: آمادگی داریم همه فضاهای دانشگاه‌های خود را برای برگزاری کنکور و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی مورد نیاز در اختیار مسوولان مربوطه قرار دهیم.

آهون منش اظهار کرد: آموزش عالی دولتی خیلی گران است لذا می‌توانند بخشی از سرانه هر دانشجو را در اختیار این دانشگاه‌ها قرار دهند تا دانشجویان حتی رایگان درس بخوانند و در بخش دولتی دست کم ۱۵۰ میلیون ریال سهم هر دانشجو است که با نصف این مبلغ می‌توان در دانشگاه‌های غیردولتی تحصیل کرد.

او افزود: با توجه به کم شدن تعداد ورودی به دانشگاه‌ها پنج سال است مجوز تاسیس دانشگاه جدید داده نشده است و طی سه سال اخیر هم تعداد دانشگاه‌های غیردولتی و غیر انتفاعی از ۳۵۸ دانشگاه به ۲۹۷ دانشگاه رسیده است و بقیه تعطیل شده اند این در حالی است که در تمام دنیا دانشگاه‌های بخش خصوصی حرف اول را می‌زنند و این ظرفیت در دانشگاه‌های بخش خصوصی ما هم وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی کشور ادامه داد: هم اینک حدود یک میلیون صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد و تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها برای پر کردن آن‌ها کفایت نمی‌کنند؛ بنابراین در دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی ادعا داریم اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی در جامعه شکل بگیرد بخش خصوصی می‌تواند وظایف ملی را از دولت تحویل بگیرد بدون این که دولت مجبور باشد یک ریال در این قسمت سرمایه گذاری کند.
انتهای پیام// ف.غ
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید